Carburatie afstellen is hier al een keer of wat voorbij gekomen. Gewoonlijk vermelden we dan de basis-settings waarop de motor te starten is en waar vanuit je kunt fine-tunen op gehoor. Bij de laatste sleuteldagen bleek toch dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Als - mogelijk - hulpje heb ik het afstellen van mijn K750 gefilmd (van achteraf, met name voor het geluid) en middels ondertiteling aangegeven wat ik op dat moment doe zodat het verschil te horen is. (headset/koptelefoon helpt wel)
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Filmpje staat hier: https://youtu.be/LD7yWO5CwD4
Uiteraard wel een paar randvoorwaarden: ontsteking moet goed afgesteld staan (zijklepper met handmatige verstelling: vervroeger hevel maximaal linksom trekken voor stationair-afstelling)
En de beroemde tip: Russische motorblokken kun je bij een goed mengsel akelig laag stationair lopen. Zeker zijkleppers. Het is alleen niet verstandig om ze daar op af te stellen, want bij een te laag stationairtoerental stagneert de oliecirculatie.
Carburatie: afstellen en synchroniseren op het gehoor.
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
Carburatie: afstellen en synchroniseren op het gehoor.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
