K750 schommelvork in Dnepr MT11

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Bram Norp

K750 schommelvork in Dnepr MT11

Bericht door Bram Norp »

Beste UDCN'ers,

Bij de aanschaf van mijn Dnepr MT11 heb ik een oud model schommelvoorvork van een (denk ik) K750 gekregen. Mooi ding om te zien en ongelofelijk zwaar, zowel qua vering als gewicht. Bovendien ben ik in de veronderstelling dat de vork ook lekker stijf is, hetgeen wel prettig is op een zijspan. Alles zit erbij, behalve de ankerplaat en naaf. Via het forum heb ik een foto opgesnorkeld van de vork (deze was toen nog in het bezit van ene Teun die hem met Gerard ruilde die hem vervolgens weer aan mij verkocht bij de motor).

Mijn vraag: hoe rijdt zo'n vork? Is het een grote verbetering t.a.v. de originele vork?

Er zal namelijk wat sleutelwerk gedaan moeten worden en, hoewel ik hier veel plezier aan beleef, wil ik er qua rijgedrag wel graag op vooruit gaan. Overigens ben ik er van op de hoogte dat er ook 'moderne' schommelvorken bestaan en dat deze helemaal het einde zijn wat betreft zijspan rijden (een vriend van me heeft er zelf een gebouwd), maar mijn persoonlijke smaak verhindert deze optie tot op heden :wink: Bij voorbaat dank voor jullie input.

Hartelijke groet,
Bram
Bijlagen
IMG_0328.JPG
Plaats reactie