Even voorstellen

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Mikeymike

Even voorstellen

Bericht door Mikeymike »

Hi, ik ben Mike.
Geruime tijd neus ik hier al rond, en nu maar besloten me maar even in te schrijven.
Geboren sleutelaar, liefhebber van alles wat niet mainstream is, en een grote voorkeur voor klassieke motoren, en gekgenoeg voel ik me nog steeds aangetrokken tot de urals/dneprs na het lezen van alle verhalen hier😁
Mijn huidige motor is een Fj1200, en een in aanbouw zijnde motor(moet uiteindelijk iets Vincent achtigs gaan worden, op basis van een xv1000/TR1)
De Fj1200 is oer, en oer betrouw baar, heeft me nog nooit laten staan, op al mijn tripjes en reizen.
Mijn dochter is mijn copiloot, en vergezeld mij graag.
Naast de Fj1200 zoeken we iets "bijzonders" nu het budget dat toelaat.
Nu heb ik op marktplaats een handelaar gevonden die een partij urals aanbied waarvan ik denk dat het een ural lux is🤔 (correct me if im wrong) maar ik kan niet zo heel veel vinden over het model. Iemand hier die er wat meer over kan vertellen?

Mvg mike
Racer

Re: Even voorstellen

Bericht door Racer »

Welkom Mike :mrgreen:
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

welkom maar eerlijk gezegd geen idee wat een Ural Lux zou moeten zijn. Wat meer info zou handig zijn. En hou in je achterhoofd dat bijna alles wat handelaren aanbieden serieuze projecten zijn. Zelf een onderhouden Rus kan voor een beginner een project zijn omdat je weer helemaal in de basics van motortechniek terechtkomt.

Maar leuk zijn ze wel.

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Nejra

Bericht door Nejra »

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat is een Ural Lux is een wat chiquer aangeklede 8.123 (solo-kopklepper) die als "speciale uitvoering" tussen '94 en '96 in Duitsland werd aangeboden. Eigenlijk mer een handelsnaam dan een ander model dus. Hij zit een beetje in de zelfde lijn als de hier aangeboden "Ural Classic", wat dus eigenlijk ook weer een handelsnaam was voor een 8.123 solo. 650cc kopklepper blok en ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat hij een schijfrem voor heeft ipv een trommel.

Oh, voor ik het vergeet: Welkom Mike! :toost:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
dropje73

Bericht door dropje73 »

Benno van Ham schreef: Di Mei 11, 2021 08:07 welkom maar eerlijk gezegd geen idee wat een Ural Lux zou moeten zijn. Wat meer info zou handig zijn. En hou in je achterhoofd dat bijna alles wat handelaren aanbieden serieuze projecten zijn. Zelf een onderhouden Rus kan voor een beginner een project zijn omdat je weer helemaal in de basics van motortechniek terechtkomt.

Maar leuk zijn ze wel.

Benno
Dit dus :lol:

Ik kom "ineens" in aanraking met dingen waar ik als kleine jongen wel eens vagelijk zijdelings mijn vader over hoorde praten, als een verdelerkap, die mijn vader vroeger bij een bepaalde wagen die wij hadden wel eens droog of schoon moest maken.
En ineens heb ik er zelf 1 in mijn handen.

Als ik google op Ural Lux kom ik inderdaad een wat meer aangekleed model, met chroom, en een kopklepblok tegen.

Maar als ik eea overal lees op dit forum hoeft het er niet eens ook werkelijk 1 te zijn, mijn Dnepr MT9 staat ook te boek als Ural MT10-36 hahahaha

En inderdaad, welkom @Mikeymike
Dnepr MT9 + Yamaha Tracer 900
Mikeymike

Bericht door Mikeymike »

Ik ben me er terdege bewust van dat de aanschaf van een ural niet ophoud bij een vloeistof wissel of de bandjes even op de correcte spanning brengen😁, en van sleutelen ben ik niet vies.
Plaats reactie