Voorstellen MT9

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Nejra

Re: Voorstellen MT9

Bericht door Nejra »

dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:15 Uit @Nejra zijn 750 topic;

Kan ik er hier op tikken om die bus en het rechter lagerschaaltje er uit te tikken?

achterwiel.jpg
Beste oplossing: Steek de steekas er in aan die kant en tik daar op met een kunststofhamertje, dan is de kans dat er iets vervormt het kleinst.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Nejra

Bericht door Nejra »

dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:17 Bij mij zag het er ook zo uit, het rubber keerring rot.

keerring.jpg

Vermoedelijk heb ik toch een verkeerde keerring (wellicht van een nieuwere versie?), krijg hem er met geen mogelijkheid in, doorsnede is echt mm of 2 zeker te groot.
Ik zal Rolpa eens mailen.

Ik zie ook een ander model voorbij komen dan ik heb

b081d10eadbf2892fe9592ae5fc0e9b8cf11cbe7.jpg
Erger nog: ze bestaan ook in twee verschillende schroefdraden. Ik zou even met Jan babbelen, maar mocht dat het niet oplossen: Op zich zijn die keerringen gewoon metrisch, dus je kunt ook gewoon de bestaande keerring opmeten en een Viton-keerring bestellen bij een niet-motor gerelateerde zaak. ;)
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

dropje73

Bericht door dropje73 »

In deze exploded view zitten ook de "andere" , de voor mij verkeerde.

https://easthighway.com/eng/tooted.c/wheel-mt9
Dnepr MT9 + Yamaha Tracer 900
dropje73

Bericht door dropje73 »

Nejra schreef: Vr Jun 11, 2021 08:38
dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:15 Uit @Nejra zijn 750 topic;

Kan ik er hier op tikken om die bus en het rechter lagerschaaltje er uit te tikken?

achterwiel.jpg
Beste oplossing: Steek de steekas er in aan die kant en tik daar op met een kunststofhamertje, dan is de kans dat er iets vervormt het kleinst.
oke, doe ik.

Ik had het overige binnenste met een dik verlengstuk uit een doppen doos gedaan, ging op zich ook prima,alleen is die kop te smal voor deze bus.
dropje73

Bericht door dropje73 »

Nejra schreef: Vr Jun 11, 2021 08:43
dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:17 Bij mij zag het er ook zo uit, het rubber keerring rot.

keerring.jpg

Vermoedelijk heb ik toch een verkeerde keerring (wellicht van een nieuwere versie?), krijg hem er met geen mogelijkheid in, doorsnede is echt mm of 2 zeker te groot.
Ik zal Rolpa eens mailen.

Ik zie ook een ander model voorbij komen dan ik heb

b081d10eadbf2892fe9592ae5fc0e9b8cf11cbe7.jpg
Erger nog: ze bestaan ook in twee verschillende schroefdraden. Ik zou even met Jan babbelen, maar mocht dat het niet oplossen: Op zich zijn die keerringen gewoon metrisch, dus je kunt ook gewoon de bestaande keerring opmeten en een Viton-keerring bestellen bij een niet-motor gerelateerde zaak. ;)
Ik heb Jan reeds een mailtje gedaan. Hopelijk weet hij iig de juiste maat, want die oude keerring is er sowieso in stukken uit gekomen ...

(nog effe lekker uit geschoten met klein schroevendraaiertje, zo onder de nagelriem, echt genieten... :roll: )
Nejra

Bericht door Nejra »

dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:48 Ik heb Jan reeds een mailtje gedaan. Hopelijk weet hij iig de juiste maat, want die oude keerring is er sowieso in stukken uit gekomen ...
Je kunt ook de ruimte waar hij uit komt opmeten. Binnendiameter van die schroefdraadbus = buitendiameter keerring, buitendiameter van de afstandsbus = binnendiameter van de keerring en de dikte komt niet heel kritisch, als hij maar binnen de uitsparing van de schroefdraad-bus blijft.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

dropje73

Bericht door dropje73 »

Nejra schreef: Vr Jun 11, 2021 08:57
dropje73 schreef: Vr Jun 11, 2021 08:48 Ik heb Jan reeds een mailtje gedaan. Hopelijk weet hij iig de juiste maat, want die oude keerring is er sowieso in stukken uit gekomen ...
Je kunt ook de ruimte waar hij uit komt opmeten. Binnendiameter van die schroefdraadbus = buitendiameter keerring, buitendiameter van de afstandsbus = binnendiameter van de keerring en de dikte komt niet heel kritisch, als hij maar binnen de uitsparing van de schroefdraad-bus blijft.
Ze zijn besteld. Heb gelijk maar 3x besteld, de verzendkosten zijn hoger dan die dingen zelf

Rolpa had hem niet. Deze versie lijkt niet zo vaak voor te komen op de 1 of andere manier?(althans leek er bij Jan niet direkt een belletje te gaan rinkelen.
En toch, als ik jouw foto's bekijk, heb je op de 750 volgens mij preciesdezelfde sterling, met de keerring ook aan de binnenkant net als bij mij
dropje73

Bericht door dropje73 »

Nou, even geleden dat ik langs ben geweest.
Heb door drukte en het slechte weer niet zo heel veel aan de MT gedaan, het achterwiel zit er wel weer in trouwens, maar ik moet nog test rijden (heb de schoenen maximale ruimte gegeven, maar heb het idee dat ze nog iets aan lopen)

En de sproeiers en klein spul uit de carbs hebben in een ultrasoon reiniger gezeten. (Kwam nog behoorlijk wat vanaf/uit eigenlijk)
Gisteren sindsdien voor het eerst weer even gestart, hij startte netjes, en lijkt wel mooi synchroon te lopen, alleen het stationair toerental ligt nu veel te hoog.
Ik ga er van uit dat dit komt doordat de aanvoer van benzine, na het reinigen, nu hoger ligt.
Dus ik moet de stationairschroeven nog bij stellen.

Hopelijk heb ik binnenkort weer wat meer tijd, en kan ik iig ook de carpoort eindelijk eens af bouwen
Plaats reactie