voorstellen: Pleun zonder fiets :)

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
PleunKruidenier

voorstellen: Pleun zonder fiets :)

Bericht door PleunKruidenier »

Beste UDers,

Ik ben Pleun, 41, en woon in Koudekerk ad Rijn (tussen Leiden en Alphen ad Rijn) ik ben al heel mijn leven met oude auto's aan t prutsen, heb c.a. 10 2cv's gehad en nog meer opgeknapt voor anderen. Afgelopen zomer heb ik mijn Honda Varadero verkocht, ik reed er weinig mee en had er zeker geen emotionele band mee (best een saaie motor). Mijn vader heeft nog een paar echte oldtimers (uit de jaren 30) waar ik ook graag mee rijd en help met onderhoud/opknappen. Op dit moment heb ik nog een Dyane, een besteleend in onderdelen en een customised Pickup eend die bijna klaar is (al 8 jaar....)

c.a. 2 weken geleden werd mijn aandacht getrokken door een advertentie op FB, een URAL! wow, dat is precies wat ik wil! ik ben gek van motorfietsen van de jaren 30 - 50, iig met een zweefzadel. Vraag me niet waarom, maar die kronkel zit nou eenmaal in mijn kop :)

Mijn interesse voor deze motoren was gewekt, ik wist wel dat ze bestonden, maar ik had geen idee dat deze zo betaalbaar waren! ik heb me eens goed verdiept in de diverse types en problemen/ uitdagingen en besloten dat t voor nu even niet de beste keuze is, de motor stond aan de andere kant van t land en ik heb namelijk een 2ling van 3 maanden thuis zitten die op dit moment alle aandacht en tijd opslokken.

Ik vind het wel erg leuk om de diverse verhalen te lezen over de diverse problemen en hoe fijn en behulpzaam erop gereageerd wordt! het lijkt me een erg leuke club! voor nu blijf ik alleen meelezen op t forum en zal me verder verdiepen in de diverse types, darna wordt ik zeker lid van de club!

Mijn voorkeur gaat nog uit naar een kopklepper, maar wie weet veranderd dat nog :) ik verwacht wel dat er binnen 1 a 2 jaar wel een motor hier in de schuur staat. Ook lijk t t me leuk om een keer met een van de leden af te spreken (als Covid19 t toelaat) om eens een motor van dichtbij te bekijken en gewoon eens lekker te kletsen over de Russen!

groeten, en wie weet tot snel
Nejra

Re: voorstellen: Pleun zonder fiets :)

Bericht door Nejra »

Hoi Pleun,

Welkom hier!
Leuk dat je belangstelling hebt voor Russisch motor-materiaal. Ik woon redelijk dicht bij je in de buurt (Bodegraven) , dus als je eens iets wilt bekijken ben je welkom!
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
PleunKruidenier

Bericht door PleunKruidenier »

Leuk! Ik neem tzt wel contact op!
Nejra