voorstellen M63

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Sytzedoezum

voorstellen M63

Bericht door Sytzedoezum »

hallo, hierbij wil ik me ook even voorstellen. Sytze uit het grensgebied Friesland-Groningen. Sinds eind juli de blije eigenaar van een Ural M63 zijspan met NL-kenteken.
Al een hele tijd aan het broeden geweest om een Ural aan te schaffen naast een fijne Suzuki (erg betrouwbaar, nooit wat mee aan de hand geweest de afgelopen 15 jaar) en Honda 4-takt brommertjes. Op gegeven moment attendeerde mijn vrouw me op een advertentie bij ons in de buurt, en ben gelijk wezen kijken. De man had er geen verstand van maar kreeg hem wel aan de praat en we hebben de machine opgeladen, kijken wat er van komt.
Zondagmorgen meteen een proefrit, hartstikke leuk en na 7 kilometer geen klap meer.
Hmm.. eerst maar eens duwen. Dat ging 2 kilometer goed, toen werd het toch wel warm. ANWB gebeld en even wachten.
thumbnail_IMG-20190804-WA0001.jpg
De beste man kon me niet weer op gang helpen, de 6-volts accu was drooggekookt. Maar slepen lukte wel!
's-Middags thuis gelijk google erbij gepakt, het bleek dat een contact in de spanningsregelaar vastzat. Schuurpapiertje erdoorheen, accu vullen en het zaakje liep weer.
De weken erna ben ik de motor helemaal langs geweest, en het valt me honderd punten mee. De basis is goed, zo te zien is er iemand met verstand van zaken aan het sleutelen geweest. Natuurlijk zijn er puntjes voor verbetering, de koppeling komt wat bruut in, de voorvering veert niet echt, maar het blok loopt prima en ik heb de verlichting op orde.

Al met al hebben we veel pret met het apparaat en ik vermoed dat het een blijvertje is. Ik ben inmiddels lid van UDCN en lees graag waar ieder mee bezig is en wat men tegenkomt.

hierbij nog een paar plaatjes:
thumbnail_IMG-20190922-WA0000.jpg
thumbnail_IMG_20191001_204416242.jpg
thumbnail_IMG_20191001_204350994.jpg
Bijlagen
thumbnail_IMG_20191001_204054903.jpg
Nejra

Re: voorstellen M63

Bericht door Nejra »

hoi Sytze, welkom en veel plezier met de Ural!
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Racer

Bericht door Racer »

Welkom :D
nicolai

Bericht door nicolai »

Leuk verhaal, dank voor het delen en welkom.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Sytzedoezum

Bericht door Sytzedoezum »

Geïnspireerd door de zomertoerrit willen we een paar dagen kamperen en toeren in eigen land. Een navigatie is daarbij wel handig en die hebben we. Helaas is dat een 12V apparaat en onze machine levert slechts 6V.
Hiervoor hebben we een oplossing gevonden die ik wel wil delen:
navigatievoeding.jpg
Dit is een 12V 4AH scooter gelaccu die we nog hadden liggen. Past precies in het tankvakje en voorziet de Zumo makkelijk een dag van stroom (denk ik).
Nu nog mooi weer en we gaan zien hoe dit uitpakt.
Racer

Bericht door Racer »

Toch wel handig zo'n tankvakje, Ik heb er helaas geen. Wel slim bedacht :D
Plaats reactie