Een Ural met een slechte adem.

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Benno van Ham

Re: Een Ural met een slechte adem.

Bericht door Benno van Ham »

ZijspanBak aan een motor geeft eigenlijk nooit problemen, daar hebben ze het hier over. Ok je moet een subframe maken en een twee wiel aandrijving kan amper tenzij je echt in de papieren kruipt met een MOBEC tussenbak maar een zijspan Ural of Dnepr aan een BMW motorfiets werkt prima

Een BMW motorBLOK in een russisch frame past ook maar dan zonder de versnellingsbak. Met een pasplaat e.e.a. oplijnen en de ural of dnepr versnellingsbak gebruiken anders heb je vier versnellingen achteruit. (meestal wordt trouwens een dnepr bak gebruikt hiervoor omdat die toch wat beter zijn.

Een BMW blok en versnellingsbak in een rus lukt niet omdat e.e.a. de andere kant opdraait. je moet dan de hele aandrijflijn tot en met het cardan overnemen en daar iets opbouwen, deze route wordt meestal niet gekozen. Teveel werk en heel veel levert het niet op.

benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Nejra

Bericht door Nejra »

Racer schreef:
robm84 schreef:Een bmw klaarmaken om een ural bak naar te hangen ? ;-)
Wat ik hieraan niet snap, er wordt een Ural of Dnepr bak aan een BMW blok gehangen, ik heb eens ergens gelezen dat er bij BMW 3 assen in zitten i.p.v. 2 hierdoor draait de BMW andersom ? Maar als ik toch de BMW blok compleet met bak ombouw en cardan e.d. heb ik hier toch geen last van, Of past dit gewoon totaal niet? Zie ik iets over het hoofd? :oops:
Ga ik niet doen hoor. De Ural doet het maar lekker met een Ural blok en meer dan één span kan ik niet kwijt,dus dat is mijn Ural. Ik heb alleen sinds kort een BMW in het motorpark... voor solo gebruik ;)

Voor de rest: wat Benno hier boven zegt. Met nog de kanttekening dat BMW blokken niet altijd lekker voldoen in een Rus omdat in die configuratie (Met Russische versnellingsbak) ze meestal te laagtoerig hun werk moeten doen vergeleken met waar ze voor ontworpen zijn...
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Nejra

Bericht door Nejra »

Benno van Ham schreef:vergeet de bougies (en de secundaire bougies onderin) niet. Setje iridium zul je erg waarderen maar koop ze dan wel op ebay (ngpsparkplugs UK) of zo. In nederland schofterig duur. voor het goed zijn daarna nog een goede synch en TPS afstelling en eventueel een Gemi chipje om het echt lekker te maken.

Benno
Bougies zijn besteld en ik ben me aan het inlezen in de denkbeelden over die TPS afstelling. (sorry... Ik ben een ouderwetse carburateur-deskundoloog. Gasklephuizen zijn een nieuwe tak van sport ;) )
En natuurlijk volkomen off-topic, maar wat is een Gemi-chipje?? Een andere injectie-mapping op een Eprom of zo?? :stampen:

Synchroon staat de boel in ieder geval en voor mijn gevoel loopt de boel heel netjes, maar ervaring heb ik niet met die oliekopboxers, dus misschien kan het nog beter. Thanks in ieder geval. :toost:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

Arjen, wil anders wel eens kijken hoor. heb de uitleesspullen voor de oilekoppen hier allemaal liggen. TPS, codepluggen, gaskleppenhuizen, opgevoerde injectors, andere aanzuigbuizen. Jongen, jij kunt helemaal los de komende tijd in de wereld.

John Gemi is een griek die tuningschips levert voor in de Bmw's Bij mij zitten ze in alle fietsen. Over het algemeen verbeter je vooral de driveability heel erg. De motor wordt onderin iets rijker en de ontsteking wordt iets anders gezet waardoor je het gevoel krijgt een keer minder te hoeven schakelen. voor 80 euro een van de betere investeringen voor een BMW.
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Racer

Bericht door Racer »

Waar blijven die foto's van de nieuwe aanwinst ? of heb ik ze ergens gemist. Ik dacht dat Rob met Bak de versnellingsbak bedoelde, maar het gaat over de zijspan bak haha. Daar ging het dus fout. Bedankt voor de uitleg Benno.
Nejra

Bericht door Nejra »

Benno van Ham schreef:Arjen, wil anders wel eens kijken hoor. heb de uitleesspullen voor de oilekoppen hier allemaal liggen. TPS, codepluggen, gaskleppenhuizen, opgevoerde injectors, andere aanzuigbuizen. Jongen, jij kunt helemaal los de komende tijd in de wereld.
Nou.. dat is nou ook weer zo'n aanbod waar ik geen nee tegen kan zeggen. Zal ik binnenkort dan maar eens naar je toe rijden? Bespreek ik wel even buiten het forum om voor het nette. :mrgreen: :toost:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

Nejra

Bericht door Nejra »

Racer schreef:Waar blijven die foto's van de nieuwe aanwinst ? of heb ik ze ergens gemist.
Die heb ik hier niet gepost. Het ging niet over mijn Ural, dus ik wilde het een beetje on-topic houden. :wink:
maar nu we het er toch over hebben...

Hier hebben we het over:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en gelukkig past het allemaal nog net in mijn hok:
Afbeelding
:mrgreen:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650