Project Parastoye-Ka

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Benno van Ham

Project Parastoye-Ka

Bericht door Benno van Ham »

Hier toch ook maar eens wat voortgang plaatsen van het project K750..

Veel te veel werk om te hobbyen aan het project maar nu begint er weer wat licht te verschijnen aan het einde van de tunnel. Gisterenavond het heugelijke bericht dat de poedercoater mijn tussendoor klusje af had. Vanochtend was het sinterklaas. Auto vol met net zwart gecoate onderdelen. frame, bakframe en een heleboel klein spul netjes zwart in de 3 laags Poedercoating. Ik kan weer aan de slag om alles schoon te maken, tape te verwijderen en de schroefdraden even langs te lopen met een tapje voor het nette. De basisopbouw kan beginnen en alles ligt klaar om een rollend frame met motorblok te gaan monteren. Voor het plaatwerk zit het allemaal wat tegen. Kan eigenlijk nergens meer een fatsoenlijk adresje vinden voor het stralen en natlakken van de tank, spatborden etc.. Maar ook dat gaat goed komen. Alvast een paar plaatjes voor de foto liefhebbers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
ronnieboy

Re: Project Parastoye-Ka

Bericht door ronnieboy »

ziet er netjes uit benno!!!
nu de rest nog, maar dat zal ook wel goed komen
Racer

Bericht door Racer »

Dat ziet er allemaal netjes uit 👍
Nejra

Bericht door Nejra »

Projecten... altijd leuk :D
Maar ehh... Zie ik op die onderste foto nou ook nog een balhoofd van een rood frame?? :roll:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Benno van Ham

dat klopt, is een Ural kopklepper frame dat (zonder kenteken) hier in de weg staat. bijgekregen bij een project maar eigenlijk geen toepassing voor. Misschien leuk voor een keer een spare part van te maken ofzo..

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
devanton

Bericht door devanton »

Goedemorgen Benno,

ziet er inderdaad mooi strak uit.

Altijd een lekker werkje om dat afplaktape er na het poedercoaten af te peuteren.....

voor wat betreft de schroefdraadgaatjes, ik draai er altijd boutjes in voordat het naar straler/poedercoater gaat en dan nog wat afplakband om de kop van de bouten zodat je een mooie "breuklijn" krijgt bij het verwijderen ervan (en de schroefdraad mooi intact blijft).

Succes met het project.

Anton
marc

Bericht door marc »

Mooi wark

Stralen kan je ook zelf...als je tijd en zin hebt voor een klein prijsje.
Google maar hans konijn....alleen niet naast jouw deur.
Natlakken plaatwerk heb ik ook adresjes maar hier in de buurt. Stuur maar een pbtje als je meer info wil :wink:

Grtn Marc
Benno van Ham

Zo, tweede zwikje is naar de straler voor kaalstralen en daarna epoxy zodat de spuiter er daarna mee aan de gang kan.

Afbeelding

Verder maar even wat andere opknapklussen gedaan, onze blokhut begon van ellende uit elkaar te vallen, houtrot is zeker zo erg als metaalrot en je kunt er niets tegenaan lassen helaas. Dus na wat hobbywerk met beitel, schaaf, schuurmachine, vers hout, epoxy en plamuur begint het weer op de solide constructie te lijken. Misschien een vers verfje ook wel prettig, deze zit er al meer dan tien jaar op :)

De K750 zijspanbak gaat ook even mee in de routine want de Stoye bak zit even op de reservebank, er is niet heel veel meer van over op dit moment. Even moed verzamelen voor ik daar weer mee aan de gang ga.

als ik nu eerst eens ga beginnen met een rollend gedeelte te maken van alle losse onderdelen dan is de garage een stuk opgeruimder EN het is een stuk mobieler geworden..

Benno

Benno
Benno

Benno van Ham

Zijspanframe aan het opbouwen met allemaal nieuwe rubbers en spulletjes. Even geen foto's gemaakt. Maar eentje dan toch.

Ook de koplamp weer in elkaar aan het steken, mooie mix van oud en nieuw en wat is zo'n K750 lampje dan toch mooi.

Afbeelding

Benno
Benno

Postma

Bericht door Postma »

Lekker bezig Benno.
Benno van Ham

Het zijspan zit weer in elkaar, paar plaatjes voor het bewijs :)

Afbeelding

Afbeelding

Benno
Benno

Hellraiser

Bericht door Hellraiser »

Mooi hoor,

altijd leuk om met nieuwe onderdelen te werken 8)
ЙОХАН
Benno van Ham

En weer wat vooruitgang te meldden, foto's niet de besten maar het idee is duidelijk denk ik. Motorframe weer aan het opbouwen, achterbrug erin met verse rubbers en kapjes (op 1 na die is kwijt maar dat komt goed). Schokdempers erin, balhoofdlagers erin mooi conisch setje en onderste balhoofdplaat er weer in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog de MT650 versnellingsbak (oud model met achteruit) van verse seals voorzien. Die ligt ook klaar maar daar heb ik nog geen foto's bij. Het ontbrekende luchtfilterhuis heb ik nog niet gevonden maar ik weet dat ik er nog twee ergens moet hebben.

Binnenkort zal het er toch van gaan komen om het ding op zijn wielen te gaan zetten en er een rollend frame van te maken. Moet nog wel even wat klein spul stralen en behandelen maar dat komt goed. (schoren span en bevestigingsogen aan de motorzijde.
Benno

Benno van Ham

En weer een mijlpaaltje verder. Al het plaatwerk is inmiddels ook kaal gestraald en in de epoxy gecoat/gespoten. Valt mee, eigenlijk geen grote verrassingen, klein gaatje in de zijspanbak onderaan bij de voorste bevestiging en wat tekenen van corrossie in het dubbele plaatwerk van de bak maar dat heb ik al veel erger gezien in het verleden. Dit spul kan weer naar de spuiter toe om af te werken. Maar er zit schot in. Binnenkort probeer ik mevrouw op haar drie wielen te zetten en in ieder geval een rollend frame te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

gelukkig, een tank zonder gekke gaatjes erin na het stralen.

Afbeelding

Setje spatborden. zo goed als nieuw

Afbeelding

En natuurlijk een zijspanbak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een klein gaatje

Afbeelding

Maar heb ze veel erger gezien, dit gaat goed komen...

Benno
Benno

Benno van Ham

Jippie, vandaag weer een mooi stukje vooruitgang gemaakt. We hebben een rollend span. Begonnen met frame en span aan elkaar te monteren en op de wieltjes te zetten. Met wat lange latten langs de wielen e.e.a. grof uitgelijnd op ong. 3 cm toespoor. dat moet netjes uitpakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje raar perspectief die laatste foto, het wiel lijkt helemaal scheef te staan maar dat is niet zo gelukkig.

Daarna het grote moment.Motorblok en versnellingsbak erin monteren. Dat paste wonderwel.

Afbeelding

Oh, en die bezemsteel heeft een functie. Daarmee heb je twee handvatten voor het blok en bak. Je kunt e.e.a. dan heel gemakkelijk op zijn plaats tillen. Mooi ook te zien dat je de karakteristieke Boxer met zijn versprongen cilinders nu heel goed ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat ik een bak met achteruit gebruik heb ik ruimte genoeg in het frame om de combi te plaatsen. Aandrijfas zit er mooi recht achter en ook die past prima. Het gaat op een motorfiets lijken. Ik kan aan de gang met de tientallen kleine klusjes die er nu komen kijken om er een echte motor van te maken.

Afbeelding

en de toekijkende waakhond zag dat het goed was.

Afbeelding

Benno
Benno

Nejra

Bericht door Nejra »

Ziet er netjes uit. Maar ehhh...Gokje: de voorvork moet er nog een keer vanaf?
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Benno van Ham

ja natuurlijk, in ieder geval voor de lamporen maar ik heb ook nog een kort geduwd schommelarmpje in de schuur staan die misschien er nog wel eens in gaat komen.

Benno
Benno

marc

Bericht door marc »

Ziet er goed uit! Je gaat in ieder geval als een speer. Een wiel spaken doe ik een week over :wink: . Of doet DeHaan dat?
Succes met verder bouwen....voor jou misschien een uitdaging om t met een blinddoek te doen :lol: Daarentegen kost ieder nieuw project weer een boel energie en zal je je tussendoor wel s moeten oppeppen. Maar je krijgt er ook weer energie van als t goed is.
Benno van Ham

Een wieltje kost 2-3 uur om in te spaken, met wat oefening. In de komende twin zal ik een stukje plaatsen hoe het ook al weer moet.

Ik werk ook niet continue natuurlijk aan het project. Als je alles hebt liggen is een span in een dag of 5 op te bouwen compleet zonder veel moeite. 2dagen ruwbouw van alle onderdelen, dagje aansluiten elektra en twee dagen troubleshooten..

Maar mijn normale doorlooptijd is een maand of 4 voor een project hoor.

groeten,

Benno
Benno

Bosmens

Bericht door Bosmens »

Knap werk!! :verliefd:
Plaats reactie