Wiel gezocht

Hier kun je advertenties kwijt voor spullen waar naar op zoek bent.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
DaanvA

Wiel gezocht

Bericht door DaanvA »

Beste allemaal,

Mijn achterwiel is door de jaren steeds eivormiger geworden (misschien iets te vaak op twee wielen de rotonde genomen...). Heeft iemand nog een mooi recht en rond wiel voor mij te koop voor een Dnepr MT11?

Groeten van Daan
Benno van Ham

Re: Wiel gezocht

Bericht door Benno van Ham »

recht en rond zijn ze geen van allen maar ik heb er nog een paar hier buiten staan. Ik zou moeten kijken welke nog enigzins rond is. Voor mijn Parastoyke project heb ik drie nieuwe ingespaakt. Zo moeilijk is dat niet.

groeten,

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
DaanvA

Bericht door DaanvA »

Dank Benno, ik kom er graag een keer een halen als ik in de buurt ben.

Groet, Daan
nicolai

Bericht door nicolai »

Wielen vlechten lijkt heel moeilijk tot je het trucje door hebt en een hele goede optie om een nieuwe velg
met nieuwe spaken rondom de naaf weer lekker rond en nieuw te krijgen.
Je moet natuurlijk wel wat onderzoek doen zoals de spaak lengte en zijn beide zijde van het wiel gelijk.
De schuur in om een en ander te maken zodat je het wiel kunt ronddraaien en stellen zoals je wilt.
Je schaft een velg aan en wat spaken en dan komt het probleem, waar ga je beginnen?
Vanaf het ventiel begin je met de binnenste spaken te monteren en daarna de buitenste spaken en het geheel draai je
gelijkmatig aan en zo langzamerhand ga je alle spaken af en hou je als eerste de rondheid in de gaten.
Een goede richtlijn voor de spannings gelijkmatigheid is het geluid van een spaak en gevoel.
Zo ga je steeds verder en heb je als amateur een wiel in 3 uur voor elkaar, gebruik wel licht vet voor de nippels zodat je
over een paar jaar nog een en ander wilt stellen, bezuinig niet op goedkopen spaken of velgen en ga gewoon naar de Haan.
Spaken worden gerold met schroefdraad waardoor deze dikker is dan de spaak, zodat de nippel over de spaak past.
Je weet niet wat je mist, en ik zou het je aanraden zelf eens te proberen!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Plaats reactie