standaardwerk CJ750 M1M

Hier kun je alle vragen op Chiang Jiang gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Servaas
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr Mei 15, 2015 22:04

standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Servaas »

beste forumleden,

"mijn" carburateurs hebben maat 93 hoofdsproeiers en naald zit in de allerhoogste positie. goed schoongemaakt en reageert stevig op de geringste verdraaiing van de mengselregelschroeven. weet iemand of dit inderdaad de standaardwaarden zijn voor de cj750?
weet iemand of er een standaardwerk / workshop manual is voor deze motoren? kan op internet echt helemaal niets degelijks vinden.

Servaas
Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2309
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 21:36

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door nicolai »

Wees daar wel voorzichtig mee en ga zoals je al zei eerst uitzoeken wat voor carburateur je hebt.
Er wordt door diverse merken met verschillende maatvoeringen gewerkt let daar mee op.
Sommigen hebben een code en andere de honderdste millimeter maat.
Het zou ook zomaar 0,93% van een Inch kunnen zijn, bestudeer het dus eerst aandachtig.
Doe maar babbelen met China man die weet er vast wel wat vanaf.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Servaas
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr Mei 15, 2015 22:04

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Servaas »

oh, had ik natuurlijk er bij moeten zetten: PZ 26 of 28 staat er op de aansluitflens, samen met een Chinees tekentje...
Gebruikersavatar
Frank65
Berichten: 1388
Lid geworden op: Ma Jul 29, 2013 12:40

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Frank65 »

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3870
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Benno van Ham »

chinese kopie van de oorpsronkelijke carbs, niet slecht in het gebruik. wel is de hoofdsproeier vaak te krap. Bij mijn M72 (waar ik dezelfde carbs opgezet heb) heb ik de hoofdspoeiers vervangen door Bing m5 105 .

Russische sproeiers gaan met een volumemaat. een 160 is dan een maat voor een bepaalde hoeveelheid brandstof per tijdseenheid
Chinees is volgens mij net zoals bij Dell Otro metrisch. 0,93 is dan dus 0,93 mm. Is net te klein vind ik zelf. Mijn M72 ging erg krap lopen bovenin.

Deze carbs lijken erg veel op de oorspronkelijke duitse van BMW R12, van de Russische K-37 etc.

Veel info is hier te vinden

http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... uction.pdf

Succes,

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
hannibal
Berichten: 85
Lid geworden op: Do Mei 29, 2014 10:20

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door hannibal »

Ik rijd met 110 maar 115 kan ook. 120 ging niet, heb ik wel geprobeerd maar toen ging de kar slecht lopen, 8-takten. . Dnepr K750.

Albert
Willem Wever
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo Nov 25, 2012 20:02

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Willem Wever »

Ik rijd rechts met 110 en links met 115. K750.
Willem Wever
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo Nov 25, 2012 20:02

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Willem Wever »

Oeps andersom! Links 110, rechts 115.
Servaas
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr Mei 15, 2015 22:04

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Servaas »

zoals ik al zei; de naalden hangen helemaal bovenin. toch vind ik de ontwikkeling van het vermogen zo ongeveer tussen kwart en half gas erg lui. er gebeurt pas weer iets als ik de gaskraan helemaal open draai (tot aan de inrij-stops dus). aan de maat van de hoofdsproeiers kan dit toch niet liggen lijkt me.

Servaas
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3870
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58

Re: standaardwerk CJ750 M1M

Bericht door Benno van Ham »

Als je naalden bovenin hangen kom je eigenlijk al te snel in een gebied terecht waar je naald aan het afschuinen is. Hierdoor is de kans aanwezig dat je in het middengebied veel te rijk zit en bovenin te arm. Zelfs bij een kleine gasopening is je naaldbuis te ver open en haal je teveel mengsel naar binnen.

Grotere hoofdsproeiers en naalden een eind omlaag.

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Plaats reactie