nieuwe versnellingsbak

Hier kun je alle vragen op Chiang Jiang gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Pieter Jan

nieuwe versnellingsbak

Bericht door Pieter Jan »

Ik heb mijn blauwe Dnepr ingewisseld voor een Chang Jiang M1M (met achteruitversnelling) die in 2011 door Bart Sanders is geimporteerd. Had 460 km gereden. Nog volop aan het inrijden. Er staat nu ruim 700 km op de teller. Wat opvalt is dat hij zeer stug schakelt. Ik moet echt kracht zetten en hard stampen. Het kraakt dan niet, maar de bak zegt wel nadrukkelijk " klonk!" . Koppeling staat goed. Versnellingsbakolie voldoende. Het maakt ook niet uit op welk moment ik schakel. Is dit normaal voor een nieuwe bak? Als ik goed schakel schiet hij niet uit de versnelling. Ik ben tot nu toe van de afstelschroeven afgebleven. Kan er iets te strak staan afgesteld? Graag jullie adviezen en opmerkingen. Het is mijn bedoeling met de Chang naar het voorjaarstreffen te gaan. Wie wil, kan hem dan zelf eens proberen.

Groet,

Pieter Lettinga
Frank65

Re: nieuwe versnellingsbak

Bericht door Frank65 »

Zaterdag is Sleuteldag in Hilversum.
handjesman

Bericht door handjesman »

Als het een halfautomaatbak is net als de modernere dneprs, kan het zijn dat je het zware schakelen eenvoudig weg kunt verstellen.
Kun je testen door het schakelpedaal helemaal in te trappen en vast te houden.Als je dan de koppeling loslaat met je voet nog op het pedaal zal de motor niet oppakken.

Handje.
VW Kever 1973
VW Karmann ghia 1971
3 teckels en 1 kater

WIE GEEN NEDERLAAG AANVAARDT, KAN NOOIT VERSLAGEN WORDEN
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

Pieter, een keer olie wisselen voor een andere kan nooit kwaad. zie je ook meteen wat er uit het cartertje komt aan gruis. Bij zo'n lage stand verwacht je nog weinig echte problemen maar je weet het nooit met die rare dingen natuurlijk.

Ik zou er eens een keer een litertje nieuwe 75-90 ingooien en kijken wat het dan doet. Volgens mij zijn de chiang bakken meer te vergelijken met de urals als met de dneprs qua opbouw, alleen de manier waarop de achteruit geschakeld is is dan weer helemaal chinees anders.

groet,

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Plaats reactie