Carterpan pakking

Hier kun je al je vragen op Ural gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Racer

Carterpan pakking

Bericht door Racer »

Goedenavond,

Sinds begin heb ik al last van flinke olie lekkage langs de carterpan. Inmiddels alles schoongemaakt en nieuwe dikke kurk pakking is het volgens mij. Dit heeft niet geholpen.

Vervolgens weer alles uit elkaar gehaald. Vloeibare pakking er tussen en het was een tijd goed. Na ongeveer 200 km weer lekkage. Toen kwam ik er achter dat de boutjes vrij los waren alles aangedraaid maar het lekken werd niet veel minder. Na weer een tour van ik schat 20 km boutjes weer moeten nadraaien.

Inmiddels heb ik het gevoel alsof ik de pakking steeds platter ben aan het duwen. Heb ik de verkeerde pakking er tussen dat de boutjes telkens los zitten door een dunner wordende pakking, of moet ik er borg middel aan doen. Aanhaal moment zit op zo'n 35 nm harder heb ik ze niet aangedraaid.

Wat kan ik hier nog aan doen? Lekvrij zal hij niet worden dat weet ik, maar dit is een beetje veel van het goeie.

Groeten Gino.
Benno van Ham

Re: Carterpan pakking

Bericht door Benno van Ham »

Raar, met een goede pakking kurk of plastic moet het dicht te krijgen zijn. Dat ze zo gemakkelijk loskomen is ook gek. Wat voor olie gebruik je, kruipt die misschien heel erg (volsyntheet).

Heb je een alu carterpan of het blikken pannetje van vroeger.

De alu pan moet met 20 nm dicht kunnen blijven, desnoods klein beetje borgmiddel aan de boutjes of een slotplaatje of veerring er tussen
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Racer

Bericht door Racer »

Het is een ijzeren carterpan.

Dan zou ik veerringetjes moeten proberen. Moet ik die ijzeren pan harder aandraaien?

Olie moet ik morgen even kijken het is wel dikke olie iets van 20w50 volgens mij.
fredmaeker

Bericht door fredmaeker »

Is je carterpan wel vlak?
Door harder aan te draaien trek je deze krom(gegolfd).
Ik gebruik gewoon de papieren pakking.

Grt Fred
Racer

Bericht door Racer »

fredmaeker schreef:Is je carterpan wel vlak?
Door harder aan te draaien trek je deze krom(gegolfd).
Ik gebruik gewoon de papieren pakking.

Grt Fred
Dit is ook de reden waarom ik deze niet zo hard heb aangedraaid. Ik zal hem eens er vanaf halen en kijken of hij recht is. Na mijn weten was hij redelijk recht. Maar dat is zo altijd lastig te zeggen.
Frank65

Bericht door Frank65 »

Welke vloeibare pakking smeer je ertussen ? Die blauwe blubber ?

Ik heb er Reinzosil tussen met een kurk pakking, zit al jaren potdicht. En een beetje loctite op je schroeven doen.
Racer

Bericht door Racer »

Frank65 schreef:Welke vloeibare pakking smeer je ertussen ? Die blauwe blubber ?

Ik heb er Reinzosil tussen met een kurk pakking, zit al jaren potdicht. En een beetje loctite op je schroeven doen.
Het is inderdaad blauw spul toen gekocht in een tube bij een website voor oldtimers.
nicolai

Bericht door nicolai »

Ja dat spul, maar niet te dik, pak effe een liniaal of iets wat recht is van staal.
Kijk daarmee of alles wel vlak is en waar je dan iets meer zou moeten blubberen.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Plaats reactie