Ontsteking

Hier kun je al je vragen op Ural gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Martin B

Ontsteking

Bericht door Martin B »

Hallo,
Ik heb van mijn Ural M67 uit 1968 de pakking vervangen van de distributie deksel. Daarvoor moest ook de ontsteking gedemonteerd. Nu zit alles weer terug met nieuwe pakking en de bougies vonken, maar hij start niet. Die ontsteking zal dus wel niet goed meer afgesteld staan. Is er iemand (in de buurt van den Bosch) die mij hiermee zou kunnen helpen of zijn er aanwijzingen te geven via het forum ?

Groet

Martin Bruijn
Benno van Ham

Re: Ontsteking

Bericht door Benno van Ham »

Heb je ook de grondplaat verwijderd van de ontsteking ? Die zou dan teruggeplaats moeten worden op de goede lokatie. Te vroeg of te laat en je krijgt een afwijkende of niet lopende motor. foto vooraf maken kan handig zijn in dat geval.

Is het nog een 6 volt systeem (want dan kan het amper verkeerd gaan bij de- en montage) of een 12 volt systeem, dan is er meer vrijheid met positie van de grondplaat.

Benno

Mijn ervaring met kopkleppers is dat zoveel mogelijk linksom gedraaid (zo laat mogelijk) vaak een goed begin is.
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Martin B

Re: Ontsteking

Bericht door Martin B »

Hij doet het weer
Plaats reactie