uitlaat gezocht

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Benno van Ham

uitlaat gezocht

Bericht door Benno van Ham »

Hoi, voor een van mijn fietsen, de Dnepr Mt16 zoek ik nog een setje redelijk gedempte uitlaten. Ik had de oorspronkelijke 2-1 erop zitten maar daardoor kwam de motor niet meer op toeren. Nu heb ik een setje vervangings imitatie Dunstalls erop zitten. Ietsje veel aan de harde kant vind ik zelf maar de motor loopt er wel goed op. Ik zoek dus een setje dempers van ca. 36 mm aansluitdiameter en ongeveer 70 cm lang. Langer wordt lastig omdat aan de zijspanzijde de aandrijflijn anders in de knoei komt. Iemand nog een goed idee...

benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
jer0en

Re: uitlaat gezocht

Bericht door jer0en »

Toevallig laatst voor mijn broertje zijn motor rondgekeken voor een uitlaat, uiteindelijk gewoon de oude gelast maar ik vond dat ze bij Louis vrij voordelig universele einddempers aanbieden. Geen idee wat het dempend vermogen is maar voor dat geld is het misschien het proberen wel waard.
...
Nejra

Bericht door Nejra »

Misschien een vreemde vraag, maar wat is er met de oorspronkelijk 2 in 1 gebeurd dat de motor er niet goed meer op loopt?? is die ergens dicht gaan zitten oid?? en zo ja: is dat dan niet weer ongedaan te maken door de boel te ontkolen oid?? :roll:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
Benno van Ham

die originele twee in 1 heeft nooit echt bekend gestaan om lekker open te zijn. voor een mt16 die meestal laagtoerig moet werken in principe ok maar de constructie is nogal knullig. Op een mt16 die kort gegeared is draai je al snel wat meer toeren dan je wilt. Dit kun je oplossen (als de motor het trekt) met een langere overbrenging in de bak maar dat betekend vaak terugschakelen bij flink tegenwind. Met een standaard versnellingsbak draai je bij 80 zeker zo veel toeren als op een solo met 90-95. Omdat je ook nog de aandrijving hebt met redelijk wat vermogensverliezen is er niet veel reserve in het blok bij hogere toeren.

Ural heeft een 2-1 waarbij de bocht in een soort y erbij komt. Bij de Dnepr is de rechtse kant via een tussendemper (pot) op de linkerkant aangesloten. Ademt niet echt soepel en geeft dus blijkbaar dit soort problemen. de problemen die ik had stammen eigenlijk als sinds dat ik van 2-2 naar 2-1 gestpat ben als ik goed terugkijk.

Ontkolen zal niet veel zin hebben, verder openen van de pijp wel maar dan gaat hij veel herrie maken. De dnepr is daar gevoeliger voor dan de Ural weet ik.

vandaar het experiment met twee opener pijpjes. Nieuwe vervangingsuitlaten (imi dunstall), loopt prima maar is wat lawaaig.

benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Nejra

Bericht door Nejra »

Ik weet het. Ik heb hier ook twee van die imitatie Dunstalls liggen en die heb ik op mijn Ural geprobeerd. Net als twee zijklepper-cigaartjes model K750. Beiden zijn niet echt stil te noemen. (Als in: de buren zijn er waarschijnlijk niet blij mee als je om 12 uur 's nachts thuis komt)
Ik heb volgen mij hier nog wel losse DB-killers liggen voor in een 35mm gat. Misschien zou je daar iets mee kunnen doen in de ingang van die Dunstalls?? Als je ze wilt proberen mag je ze hebben van me.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

fredmaeker

Bericht door fredmaeker »

Uitlaten van Royal Enfield.
Benno van Ham

Nejra schreef:Ik weet het. Ik heb hier ook twee van die imitatie Dunstalls liggen en die heb ik op mijn Ural geprobeerd. Net als twee zijklepper-cigaartjes model K750. Beiden zijn niet echt stil te noemen. (Als in: de buren zijn er waarschijnlijk niet blij mee als je om 12 uur 's nachts thuis komt)
Ik heb volgen mij hier nog wel losse DB-killers liggen voor in een 35mm gat. Misschien zou je daar iets mee kunnen doen in de ingang van die Dunstalls?? Als je ze wilt proberen mag je ze hebben van me.
Ik kan ze altijd een keer proberen al vrees ik dat ze me weer andere problemen gaan geven.

benno
Benno

Nejra

Bericht door Nejra »

Ik zal ze zo in ieder geval eens opzoeken voor je. Wanneer/hoe wil je ze hebben?? Op het zomertreffen??
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

geert

Bericht door geert »

Benno van Ham schreef:Hoi, voor een van mijn fietsen, de Dnepr Mt16 zoek ik nog een setje redelijk gedempte uitlaten. Ik had de oorspronkelijke 2-1 erop zitten maar daardoor kwam de motor niet meer op toeren. Nu heb ik een setje vervangings imitatie Dunstalls erop zitten. Ietsje veel aan de harde kant vind ik zelf maar de motor loopt er wel goed op. Ik zoek dus een setje dempers van ca. 36 mm aansluitdiameter en ongeveer 70 cm lang. Langer wordt lastig omdat aan de zijspanzijde de aandrijflijn anders in de knoei komt. Iemand nog een goed idee...

benno
Hallo Benno, heb nog 2 chrome uitlaatdempers liggen van een 750 tourist van 2003 lengte 78 cm aansluit +/-36 mm. Groet Geert.
Benno van Ham

geert schreef:
Benno van Ham schreef:Hoi, voor een van mijn fietsen, de Dnepr Mt16 zoek ik nog een setje redelijk gedempte uitlaten. Ik had de oorspronkelijke 2-1 erop zitten maar daardoor kwam de motor niet meer op toeren. Nu heb ik een setje vervangings imitatie Dunstalls erop zitten. Ietsje veel aan de harde kant vind ik zelf maar de motor loopt er wel goed op. Ik zoek dus een setje dempers van ca. 36 mm aansluitdiameter en ongeveer 70 cm lang. Langer wordt lastig omdat aan de zijspanzijde de aandrijflijn anders in de knoei komt. Iemand nog een goed idee...

benno
Hallo Benno, heb nog 2 chrome uitlaatdempers liggen van een 750 tourist van 2003 lengte 78 cm aansluit +/-36 mm. Groet Geert.
Geert bedankt maar de Ural pijpen hebben volgens mij een schroeffitting die niet werkt op een Dnepr. ik wil eigenlijk een klemfitting proberen te scoren. heeft ook niet super haast, met de db-killes van Nejra heb ik weer wat te testen de komende tijd.

benno
Benno

Benno van Ham

Nejra schreef:Ik zal ze zo in ieder geval eens opzoeken voor je. Wanneer/hoe wil je ze hebben?? Op het zomertreffen??
Is prima hoor, vroeg genoeg.
Benno

Plaats reactie