klepveren

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
josspronk

klepveren

Bericht door josspronk »

geacht forum

wij zijn nog steeds bezig om de dnepr MT 10 aan de praat te krijgen.

er is nog al wat te doen om de klepveren.
is het beter om originele klepveren te gebruiken of om verbeterde klepveren te kopen.
heb gehoord dat in het laatste geval je problemen kan krijgen met de stoterstangen.

Jos en Leroy
Benno van Ham

Re: klepveren

Bericht door Benno van Ham »

Ja, dat hangt er vanaf. Als je het geluk hebt om geode russische veren te treffen dan zijn die in orde. Echter, er zijn exemplaren die gemakkelijk breken of slap worden.

Duitse of andere opgevoerde veren kunnen idd een grotere kracht uitoefenen op de stoters. Dat die je nokkenas opeten kan alleen als die ook van bedenkelijke kwaliteit is. Ik heb ze Jaren geleden als vervangen en moet eerlijk zeggen dat ik geen bijwerkingen heb gemerkt of gezien op de nokkenas.

benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
JohnK6

Bericht door JohnK6 »

ik zou voor de europese kwaliteit veren gaan die onder andere rolpa levert, ik heb zelf ervaring gehad met klepveren die braken, en nieuwe russische kwaliteit veren gemonteerd.(binnen en buitenveren.. )

30 km later had ik helaas weer gebroken klepveren.

......
Frank65

Bericht door Frank65 »

Indien mogelijk, dan kies ik altijd voor een westers product. Het is nou eenmaal zo dat Russische grondstoffen uit die tijd van zeer slechte kwaliteit waren.
Ik heb in het begin ook voor Russische onderdelen gekozen vanwege de lage prijs. Uiteindelijk heb ik alles weer moeten vervangen door westerse producten omdat het gewoon ging lekken, brak of scheurde.

Of je moet enorm veel van duwen en sleutelen houden.
nicolai

Bericht door nicolai »

Nieuwe kopen westerse kwaliteit is een zekerheid en niet die Russische rommel
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Plaats reactie