Bouwjaarverklaring

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
OncoMT16

Bouwjaarverklaring

Bericht door OncoMT16 »

Goede avond,

kan iemand mij vertellen hoe ik in bezit kan komen van een bouwjaarverklaring ?
Mijn MT-16 heeft helaas geen papieren. Ik las op het forum dat dit eerder bij Gossie (rond 2010) kon op www.ural.nl, maar helaas is deze website uit de lucht.
Ik heb hem nog wel een mail gestuurd (info@ural.nl) maar het is net de vraag of die nog wordt gelezen.

Ik begrijp dat het framenummer van een Dnepr niet gelijk naar een bouwjaar leidt. Het enige wat ik zo kan afleiden is een jaartal (1993) op de banden.

Alvast dank !
Gr. Onco
Benno van Ham

Re: Bouwjaarverklaring

Bericht door Benno van Ham »

Tja, dat gaat moeilijk worden. Vroeger lukte het nog wel met een verklaring van experts maar dat wordt ook steeds moeilijker. Blok en framenummers zeggen helaas heel weinig over de daadwerkelijke leeftijd. als er geen oorspronkelijke papieren bij zijn wordt het een uitdaging vrees ik. Je zou nog eens contact kunnen zoeken met Richard Busweiler. Misschien heeft hij nog tips.

Ik heb tot 10 jaar geleden nog vrij gemakkelijk kunnen keuren, het wordt echter steeds moeilijker de laatste jaren door aangescherpte regels. Heb je geen oorspronkelijk kenteken toevallig, dat kan al helpen voor het vaststellen van de identiteit.

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
OncoMT16

Re: Bouwjaarverklaring

Bericht door OncoMT16 »

Hoi Benno,

wederom dank voor je reactie !

Het is mij echter toch gelukt contact te krijgen. Ik moet alleen nog even een trekhaak en een aanhanger regelen en dan kan ik een afspraak maken om langs te komen.

Gr. Onco
Plaats reactie