BMW L4 gelukt

OP veler verzoek een stukje toegevoegd om onze weigerachtige Duitse broertjes te helpen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben die inmiddels net zo'n humeur als de russen gekregen OF is het dan toch besmettelijk

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3871
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58

BMW L4 gelukt

Bericht door Benno van Ham »

Om voor jullie, clubleden, de angst een beetje weg te nemen heb ik het BMW span vandaag aangeboden aan de RDW voor de L4e keuring. Glansrijk geslaagd (natuurlijk) en weer een hoop wijzer. In de volgende Twin een uitgebreid verslag over de regeltjes en toepassing ervan door de RDW.

Afbeelding

Groet,

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2309
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 21:36

Re: BMW L4 gelukt

Bericht door nicolai »

Mooi ding man, ik hoor graag over de keuringseisen in de nieuwe Twin
Blauwtje rijd weer perfect na die 98, gefeliciteerd met de goedkeuring
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3871
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58

Re: BMW L4 gelukt

Bericht door Benno van Ham »

L4 is de europese typebenaming voor een zijspan.

Meeste oudere zijspannen staan bij de RDW nog als L3 (solomotoren) te boek, zelfs de oude exemplaren die ooit een inlegvel kregen voor het kenteken. Op dit moment nog geen probleem maar in de toekomst mogelijk wel. Vooral uit de verzekeringskant zijn problemen te verwachtten. Een zijspan aangebouwd aan een solomotor die niet zo te boek staat is een mooie reden om niet uit te keren in het geval van schades nietwaar !. Verde rmag je nu officieel 3 personen vervoeren en is je max. massa van het span meegenomen in het kenteken. Scheelt zo een paar honder kg.

Voor motoren met zijspan van voor 1998 is niet veel te vrezen, dat is puur administratief zo'n beetje. Als je aanpassingen gaat maken wordt het al snel een ander verhaal.

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
robm84
Berichten: 660
Lid geworden op: Ma Jan 23, 2012 22:01

Re: BMW L4 gelukt

Bericht door robm84 »

Ik ga binnenkort ook even kijken met de ural, is nu volgens de regels. Kijken of het in nieuwegein ook zo makkelijk gaat!
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3871
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58

Re: BMW L4 gelukt

Bericht door Benno van Ham »

Ik zou er niet te bang voor zijn. Bij mij viel het mee. Volgens de RDW zijn alle spannen die voor 1998 gekentekend zijn eigenlijk gewoon in orde en hoeven deze niet echt gekeurd te worden TENZIJ je grote veranderingen aanbrengt. In jouw geval is de enige echte verandering je voorrem. Die is er alleen maar beter op geworden dus ik zou er niet te bang voor zijn.


hier een checklist naar de Permanente eisen 2014.

http://www.udcn.nl/FOTO/PERMEIS2014.pdf

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Plaats reactie