Tankschakeling ural

Algemene vragen en antwoorden

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
falcone

Tankschakeling ural

Bericht door falcone »

Geef eens een idee
Wie heeft er een tankschakeling op zijn ural gebouwd en er eventueel een bouwtekening of beschijving van zodat ik deze ook op mijn
ural kan plaatsen daar het schakelen met een ijzere knie niet zo lekker gaat ,of is dit ook als ombouwset te koop .alle tips zijn welkom
tip van mij ....rij niet sneller dan je engelbewaarder kan vliegen .
Frank65

Re: Tankschakeling ural

Bericht door Frank65 »

geert

Bericht door geert »

falcone schreef:Geef eens een idee
Wie heeft er een tankschakeling op zijn ural gebouwd en er eventueel een bouwtekening of beschijving van zodat ik deze ook op mijn
ural kan plaatsen daar het schakelen met een ijzere knie niet zo lekker gaat ,of is dit ook als ombouwset te koop .alle tips zijn welkom
tip van mij ....rij niet sneller dan je engelbewaarder kan vliegen .
Hallo Falcone kijk eens bij YouTube naar dit filmpje Ural Russian Sidecar Motorcycle Raceway Services Twin Stick Hand Shifter Review
Groet Geert
robm84

Bericht door robm84 »

Is jou versnellingsbak wel geschikt om de 1 t/m de 4de versnelling met de hand te bedienen?

Oftewel kan jij aan de rechter met de hand door de 4 versnellingen heen gaan met een hendeltje?

Of zit daar alleen de bediening van de achteruit?
Lupo

Bericht door Lupo »

:? Er zijn ook elektrische schakelaars in de handel, waarmee met een druk op de knop kan worden geschakeld. De achteruit is sowieso handgeschakeld.
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

tankschakelsets zijn zo te koop voor de oude types met schakelpook aan de rechterzijde of in ieder geval een bak die daar een rondsel heeft zitten. Achteruit is altijd een pookje, die is vrij gemakkelijk zelf iets voor te maken. Heb ik een paar jaar geleden al eens iets over geschreven in de twin.

Je zou met een airshifter of servo ook kunnen schakelen natuurlijk, dan kom je al wel in de serieuze aanpassingen. Je zou eens navraag moeten doen bij bedrijven die voertuigaanpassingen doen voor mensen met belemmeringen.

benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMW GS1150 2001, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
nicolai

Bericht door nicolai »

Ik snap dat je liefst voor mechanisch gaat maar zou in jou geval het toch eens digitaal proberen.
Met een Arduino set en een laptop kun je de meest exotische aandrijvingen bedienen.
Hier wordt in les gegeven op MBO scholen en is heel makkelijk leerbaar/programmeerbaar.
Je kunt hele sets besturingen downloaden kant en klaar voor jou bestemming en wat je maar wilt bedienen.
Een soort lego van vroeger maar dan digitaal in de echte wereld, lekker bouwen en knutselen wat je maar wilt.
Verdiep je er eens in of kijk een you tube filmpje
https://youtu.be/EgTfpXVsWnM
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
fred

Bericht door fred »

Kan je ook links plaatsen aan de schakelpedaal en rechts bedienen (al of niet met de voet).
Of rechtstreeks vanaf de linkerkant naar boven met de hand.Koppeling rechts plaatsen indien nodig.

Grt Fred
falcone

Bericht door falcone »

Bedankt voor alle reacties ,die van Geert spreekt me wel aan daarop zie ik wat de bedoeling is ;eerst wat spullen verzamelen zodat ik het een beetje spelingvrij kan monteren even op zoek naar die gelagerde eindstukjes soort van fusé boutjes en dan .......gaaaaaaaaan ......

badankt boys vr.gr. piet
geert

Bericht door geert »

falcone schreef:Bedankt voor alle reacties ,die van Geert spreekt me wel aan daarop zie ik wat de bedoeling is ;eerst wat spullen verzamelen zodat ik het een beetje spelingvrij kan monteren even op zoek naar die gelagerde eindstukjes soort van fusé boutjes en dan .......gaaaaaaaaan ......

badankt boys vr.gr. piet
Graag gedaan Piet groet Geert.
incastienen

Bericht door incastienen »

heb op mn harley ook handschakelijk gebouwd. Prima te doen.
Voetkoppeling setje bij Motorcycle storehouse besteld. aangepast.
Handschakeling gemaakt pet palletjes en extra steunpunten.
Plaats reactie