uit de versnelling vallen
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
uit de versnelling vallen
Kon er toch weer niet afblijven ... ben al een weekje bezig met het (beter) afstellen middels de twee stelschroeven van de versnellingsbak omdat hij af en toe uit de 3de versnelling viel. Het downshiften is nu redelijk getuned maar nu valt hij af en toe uit de 1ste/2de versnelling . Dit gebeurt niet tijdens het up of down schakelen maar volgens mij als ik het gas eraf haal (dus geen kracht op de bak). het upshiften gaat redelijk maar niet beter/slechter dan voorheen. Klinkt dit bekent? Is dit nog te fine tunen middels de twee stelschroeven of moet ik toch de bak in ...? Kan er prima mee rijden maar is af en toe wel irritant als ik door de lokale dorpjes scheur . Houdt m in ieder geval rijdend t/m volgend weekend
"Make everything as simple as possible, but not simpler"
Albert Einstein
80 Shovel chopped & bobbed
CJ 750
Albert Einstein
CJ 750
Re: uit de versnelling vallen
In plaats van blind met de afstelbouten te knoeien de inspectiedeksel maar eens los geschroefd en afstelprocedure nog eens uitgevoerd. Nu kon ik zien wat de schakelplaat precies deed en was het ook makkelijker om een precieze afstelling te bewerkstellen ... resultaat: strak schakelende bak .
"Make everything as simple as possible, but not simpler"
Albert Einstein
CJ 750
Albert Einstein
CJ 750