Een plaats waar liefhebbers van Russische en chinese motoren hun traantjes kunnen wegpinken en met elkaar informatie uit wisselen over onze ijzeren paarden
Lekker bezig. Ik heb afgelopen weekeinde heel even de K750 uitgelaten omdat er een oldtimer tractor dag in de buurt was maar geen plaatjes gemaakt. Verder tussen het werken door met de Chang bezig. Eerst zorgen dat die goed loopt en oplaadt voor ik er echt de weg mee op ga. Wel ondertussen wat achterstallig onderhoud weg gewerkt en wat aanpassingen gemaakt. Grootste optische wijzigingen is het interieur van de zijspanbak wat nu helemaal opgeknapt is en de cilinderkoppen die vervangen zijn door een open K750 type. Nu aan het wachtten op de rotor van de dynamo om die nog te vervangen want die is kapot en er moeten nog drie verse bandjes op het span. Dan wordt het rijden.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
robm84 schreef: ↑19 jul 2024, 22:34
ik gok, een vliegenvanger voor je vrouw
Ik hoorde van dr dat het goed werkt !
Was wel een gepruts om t ding erop te monteren. En ik baal van wat kleine scheurtjes in t plexi. Toch lokaal te hoge spanning.
Heerlijk weekendje (zoveel mogelijk) off road door België/Limburg en een beetje Duitsland.
Wel veel last gehad van slecht starten bij een goed warm gedraaide motor, maar na aanduwen zonder problemen weer verder rijden. Meer mensen hier last van? (mijn carbs staan al iets verder van de cilinders af met een verloopflens horizontaal/verticaal en dubbele pakking) Maar met het warme weer en intensief gebruiken van de motor wordt het ook daar redelijk warm natuurlijk.
Ik heb de cilinders nog net boven de bougie gemeten en deze waren beide rond de 160 gr. Bovenop de verloopflens bij de carb was het ongeveer 60 gr aan beide kanten.
Slecht warm starten, maar goed koud starten is vaak een indicatie van een te rijk gesteld stationair-mengsel...
Overigens vind ik 160 graden voor een kopklepper ook met warm weer behoorlijk aan de warme kant. Ik zou er ook een klein checkje op ontstekingstijdstip, kleplekkage (m.n. uitlaatklep) en valse lucht tegenaan gooien voor de zekerheid.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
Vandaag was het veel te mooi weer om binnen te blijven en dus heb ik met de Chang ook maar een rondje gemaakt om de binnenwegen beter te verkennen. Zeer tevreden met de nep Koso teller en GPS km-teller. Mooie stabiele snelheidsweergave en op de KOSO kan ik mooi zien dat mijn koppen rijdend onder de 110 graden blijven. prima temperatuurtje vind ik zelf. Met tegenwind is 75 wel het max. haalbare maar voor de wind is de 90 zo in beeld.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
En omdat het de afgelopen maanden niet altijd even mooi weer was om de K750 uut te laten, maar hij wel uitgelaten is in die periode vond ik het hoog tijd om hem iets minder op een rollend vuilnisvat, en iets meer op een motor te laten lijken. Met dank aan de tuinslang blijjt hij rood te zijn...
Na afloop uiteraard even rijden en smeren om de boel goed droog te krijgen: komende nacht voorspellen ze weer nachtvorst...
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R