Schildersbedrijf gezocht voor zijspan

Hier kun je advertenties kwijt voor spullen waar naar op zoek bent.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Honda-Hollandia

Schildersbedrijf gezocht voor zijspan

Bericht door Honda-Hollandia »

Op mijn zijspanbak en -spatbord is de verf heel dik aangebracht en er is veel plamuur gebruikt. Drie jaar na de derdehands aankoop van mijn Chang Jiang CJ750M1 uit 1963 vertoont de lak blazen en vallen stukken van de plamuur er uit. Door de dikte van de huidige verflaag is deze craquelé geworden. Met in de was zetten en poetsen is de verflaag niet meer glanzend te krijgen. Ik ben nu op zoek naar een schildersbedrijf, liefst in de omgeving van Amersfoort, waar ik mijn zijspan naar toe kan brengen om deze weer goed in de lak te kunnen laten zetten. Weet iemand een adres?
marc

Re: Schildersbedrijf gezocht voor zijspan

Bericht door marc »

Schildersbedrijf is voor de kwast. Wat ik zou doen is alles eraf kaal stralen en plamuren gronden en lakken. Alles kost geld maar je kan veel zelf. De laatste stap spuiten zou je typisch bij een autospuiter kunnen doen. Maar met een goeie voorbehandeling kom je zelf met spuitbussen ook een heel eind. Alles hangt af hoe je t wil een of t moet passen bij de motor want je wil alleen t span doen?
Je kan wat prijzen vragen van lokale autoschadeherstel bedrijven. En als je een praatje maakt weten ze vaak ook wel iemand die het in t weekend ff wil doen. Succes :D
Honda-Hollandia

Beste Marc,
Hartelijk dank voor jouw antwoord. Het gaat inderdaad alleen over het schilderwerk van de zijspanbak en -spatbord. Helaas heb ik geen mogelijkheid om het zijspan binnen te zetten, dus ik moet het werk uitbesteden. Inderdaad kijk ik ook naar autoschadeherstelbedrijven in de omgeving.
Honda-Hollandia

Een tijdje geleden heb ik een autoschadebedrijf gevonden waar men eventueel bereid was om de zijspanbak en -spatbord onder handen te nemen. Ik was een rit aan het maken toen ik bedacht dat ik weer eens bij dit bedrijf langs moest gaan, want ik ergerde me steeds meer aan de conditie van de lak en de uitbrokkelende plamuur. Ik kon hem daar meteen achterlaten. De baas en de medewerkers van dit bedrijf in Amersfoort vonden het een leuke klus, die ze enthousiast en met veel vakmanschap uitvoerden. Gisteren kreeg ik mijn Chang Jiang na ruim een week weer terug. Hij ziet er weer als een plaatje uit. Het kostte wel een paar centen, maar dan heb je ook wat.
marc

Bericht door marc »

Mooi dat t gelukt is 👍
Plaatje bij het praatje?

Grt
Honda-Hollandia

Als het wat zonniger weer is maak ik er wel een paar foto's van, en die zet ik dan op de site.
Bijlagen
Foto 2.pdf
(4.13 MiB) 27 keer gedownload
Foto 1.pdf
(4.79 MiB) 20 keer gedownload
Honda-Hollandia

Inmiddels heb ik twee foto's van de geschilderde zijspanbak en spatbord geplaatst. Ik moet alleen nog een Chang Jiang-sticker op de zijkant van de bak plakken.
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

Netjes hoor, ziet er mooi uit.
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Plaats reactie