Mijn chang
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Mijn chang
In de russian twin komt hij al langs en hij is al een keer op een weekeinde gesignaleerd maar omdat er nu nog een op het forum is ga ik hem ook maar hier plaatsen.
Mijn cj750-G2. Oepsie, stond een C
Mijn cj750-G2. Oepsie, stond een C
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Re: Mijn chang
Ik had hem al live gezien...
Leuk ding
Leuk ding
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
Re: Mijn chang
Tof Benno!
Lijkt ook erg op de mijne, dat is een CJ750 G2. Geen idee wat verschil is tussen de C en de G maar goed.
De jouwe is een stuk mooier, ik wil de mijne ook weer een beetje zo zien te krijgen.
Grappig die goudgespoten wielen en vork enzo.
Veel plezier ermee!
Tot ziens!
Lijkt ook erg op de mijne, dat is een CJ750 G2. Geen idee wat verschil is tussen de C en de G maar goed.
De jouwe is een stuk mooier, ik wil de mijne ook weer een beetje zo zien te krijgen.
Grappig die goudgespoten wielen en vork enzo.
Veel plezier ermee!
Tot ziens!
Re: Mijn chang
Kort vraagje Benno: zou je de lengte van de metalen spatbordbeugels / strips aan de voorkant willen opmeten (oog-oog) voor me?
Ik heb mijn spatbord er los bij zonder ijzeren montage staafjes. Heb intussen bij de Hornbach wel 10 mm stalen staafjes gekocht om ze zelf te maken, maar handig als ik de originele lengtematen dan heb.
Thanks!
Ik heb mijn spatbord er los bij zonder ijzeren montage staafjes. Heb intussen bij de Hornbach wel 10 mm stalen staafjes gekocht om ze zelf te maken, maar handig als ik de originele lengtematen dan heb.
Thanks!
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Zal morgen even meten
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Mathijs. Hierbij wat foto's en afmetingen, alle maten zijn hart op hart voor de gaten, niet voor de strips zelf.
Voorboven 160 mm
Vooronder 330 mm
Achterboven 120
Achteronder 255
Let op er zitten ook nog wat listige knikjes in af en toe. Jouw remreactiestang zit ook anders, aan de voorboven plek terwijl hij bij mij achterboven zit. Wat hoort geen idee. Heeft alleen invloed voor de hoek van de remkabel.
Voorboven 160 mm
Vooronder 330 mm
Achterboven 120
Achteronder 255
Let op er zitten ook nog wat listige knikjes in af en toe. Jouw remreactiestang zit ook anders, aan de voorboven plek terwijl hij bij mij achterboven zit. Wat hoort geen idee. Heeft alleen invloed voor de hoek van de remkabel.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Vandaag maar eens wat tijd besteed om de reverse versnellingsbak met achteruit op te tuigen voor inzet. Gekregen met een kapot tandwiel/schuifmof en onduidelijke toestand. Achteraf denk ik dat er een bout uit een bevestigingsbeugel gekomen is die tussen het tandwiel gekomen is. Maar toch.
Op zich is de De chinees die dit model ontworpen heeft vast in de Babi Pangang verwerkt want wat een onding om aan te werken. Ik doe liever 5 Dnepr versnellingsbakken dan 1 chinees. Maar ach, hij zit in elkaar, schakelt en is klaar voor inbouw. Paar plaatjes ter lering ende vermaak. Meer info typ ik nog wel een keer in de Twin een verhaaltje over. Het was een steile leercurve, laten we het daar maar op houden.
Op zich is de De chinees die dit model ontworpen heeft vast in de Babi Pangang verwerkt want wat een onding om aan te werken. Ik doe liever 5 Dnepr versnellingsbakken dan 1 chinees. Maar ach, hij zit in elkaar, schakelt en is klaar voor inbouw. Paar plaatjes ter lering ende vermaak. Meer info typ ik nog wel een keer in de Twin een verhaaltje over. Het was een steile leercurve, laten we het daar maar op houden.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Vanochtend ook de uitlaat (die behoorlijk doorgeroest bleek) maar vervangen door twee chinese BMW replicas. Ziet er goed uit, klinkt heel netjes. Tevens het voorwiellager vervangen omdat er toch wel wat speling in zat. Is natuurlijk weer net iets anders dan de standaard rus of china lagers, de tussenbus is langer en de spacers zijn langer, mag aan de binnenkant nog wel 1-2 mm bij want de naaf sleept nog steeds tegen de remtrommel. Wordt vervolgd.
Benno
Benno
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Re: Mijn chang
Die inbus bout zit toch ook op een fijne plek.
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Nu een inbus, ws. zat hier oorspronkelijk een gewone bout die je dan langs de voorkant met een lange dop vast moet zetten. Die is er blijkbaar bij een vorige eigenaar uitgekomen en tussen de tandwielen gekomen, tenminste ik vond een gemangelde m8 bout in het carter en een kapot tandwiel.
De inbus heb ik er met goede loctite ingelijmd. Hopelijk blijft hij zo beter zitten. Ik geef dan toch de voorkeur aan een inbus op deze plaats.
De inbus heb ik er met goede loctite ingelijmd. Hopelijk blijft hij zo beter zitten. Ik geef dan toch de voorkeur aan een inbus op deze plaats.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Nu deze week de chang weer een keer wat opgepimpt. Andere koplamp klaar gemaakt (uit de voorraad) en een GPS kilometerteller erin gemonteerd. De kabel weg tussen teller en versnellingsbak en daar een geprint TPU-plugje met ontluchting in gestopt.
Verder had ik nog een Ali Express special in de bestellingen die vandaag geleverd werd. Een nep KOSO tellertje met vier functies. Temperatuur via een opnemer onder de bougie, tijd, toerental (via een draadje om de bougies gewikkeld) en de accuspanning. Wat een lol voor twintig euro
https://nl.aliexpress.com/item/10050072 ... ry_from%3A
Verder had ik nog een Ali Express special in de bestellingen die vandaag geleverd werd. Een nep KOSO tellertje met vier functies. Temperatuur via een opnemer onder de bougie, tijd, toerental (via een draadje om de bougies gewikkeld) en de accuspanning. Wat een lol voor twintig euro
https://nl.aliexpress.com/item/10050072 ... ry_from%3A
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Re: Mijn chang
Hè bah, wat modern
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
- Benno van Ham
- Berichten: 4509
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Mijn chang
Op een chinees kan dat gewoon. Rijdende Ali commercial
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011