Mijn chang

Hier kun je alle vragen op Chiang Jiang gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

In de russian twin komt hij al langs en hij is al een keer op een weekeinde gesignaleerd maar omdat er nu nog een op het forum is ga ik hem ook maar hier plaatsen.

Mijn cj750-G2. Oepsie, stond een C
IMG_20240907_144908383_MF_PORTRAIT.jpg
IMG_20240818_103415046.jpg
IMG_20240818_103407687.jpg
IMG_20240818_103227944.jpg
IMG_20240708_164001400_HDR.jpg
IMG_20240703_170801169_HDR.jpg
20240818_084006322_iOS.jpg
20240818_083312467_iOS.jpg
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Nejra
Berichten: 1531
Lid geworden op: 23 mei 2011, 13:09

Re: Mijn chang

Bericht door Nejra »

Ik had hem al live gezien...
Leuk ding :mrgreen: :toost:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R

:toost:
M'thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2022, 10:08

Re: Mijn chang

Bericht door M'thijs »

Tof Benno!

Lijkt ook erg op de mijne, dat is een CJ750 G2. Geen idee wat verschil is tussen de C en de G maar goed.
De jouwe is een stuk mooier, ik wil de mijne ook weer een beetje zo zien te krijgen.

Grappig die goudgespoten wielen en vork enzo.
Veel plezier ermee!

Tot ziens!
M'thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2022, 10:08

Re: Mijn chang

Bericht door M'thijs »

Kort vraagje Benno: zou je de lengte van de metalen spatbordbeugels / strips aan de voorkant willen opmeten (oog-oog) voor me?

Ik heb mijn spatbord er los bij zonder ijzeren montage staafjes. Heb intussen bij de Hornbach wel 10 mm stalen staafjes gekocht om ze zelf te maken, maar handig als ik de originele lengtematen dan heb.
Thanks!
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Zal morgen even meten
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Mathijs. Hierbij wat foto's en afmetingen, alle maten zijn hart op hart voor de gaten, niet voor de strips zelf.


Voorboven 160 mm
Vooronder 330 mm
Achterboven 120
Achteronder 255

Let op er zitten ook nog wat listige knikjes in af en toe. Jouw remreactiestang zit ook anders, aan de voorboven plek terwijl hij bij mij achterboven zit. Wat hoort geen idee. Heeft alleen invloed voor de hoek van de remkabel.
IMG_20240929_103416203.jpg
IMG_20240929_102758353_HDR.jpg
IMG_20240929_102748848_HDR.jpg
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
M'thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2022, 10:08

Re: Mijn chang

Bericht door M'thijs »

Geweldig! Bedankt! 👍🏼👍🏼
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Vandaag maar eens wat tijd besteed om de reverse versnellingsbak met achteruit op te tuigen voor inzet. Gekregen met een kapot tandwiel/schuifmof en onduidelijke toestand. Achteraf denk ik dat er een bout uit een bevestigingsbeugel gekomen is die tussen het tandwiel gekomen is. Maar toch.

Op zich is de De chinees die dit model ontworpen heeft vast in de Babi Pangang verwerkt want wat een onding om aan te werken. Ik doe liever 5 Dnepr versnellingsbakken dan 1 chinees. Maar ach, hij zit in elkaar, schakelt en is klaar voor inbouw. Paar plaatjes ter lering ende vermaak. Meer info typ ik nog wel een keer in de Twin een verhaaltje over. Het was een steile leercurve, laten we het daar maar op houden.
IMG_20241012_162424471.jpg
IMG_20241012_150805724.jpg
IMG_20241012_131752212_HDR.jpg
IMG_20241012_131558372_HDR.jpg
IMG_20241012_113451133.jpg
IMG_20241012_112647684_HDR.jpg
Bijlagen
IMG_20241012_113659603_HDR.jpg
IMG_20241012_120012814.jpg
IMG_20241012_170027839.jpg
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Vanochtend ook de uitlaat (die behoorlijk doorgeroest bleek) maar vervangen door twee chinese BMW replicas. Ziet er goed uit, klinkt heel netjes. Tevens het voorwiellager vervangen omdat er toch wel wat speling in zat. Is natuurlijk weer net iets anders dan de standaard rus of china lagers, de tussenbus is langer en de spacers zijn langer, mag aan de binnenkant nog wel 1-2 mm bij want de naaf sleept nog steeds tegen de remtrommel. Wordt vervolgd.

Benno
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Racer
Berichten: 529
Lid geworden op: 22 mei 2018, 08:45

Re: Mijn chang

Bericht door Racer »

Die inbus bout zit toch ook op een fijne plek.
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Nu een inbus, ws. zat hier oorspronkelijk een gewone bout die je dan langs de voorkant met een lange dop vast moet zetten. Die is er blijkbaar bij een vorige eigenaar uitgekomen en tussen de tandwielen gekomen, tenminste ik vond een gemangelde m8 bout in het carter en een kapot tandwiel.

De inbus heb ik er met goede loctite ingelijmd. Hopelijk blijft hij zo beter zitten. Ik geef dan toch de voorkeur aan een inbus op deze plaats.
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Nu deze week de chang weer een keer wat opgepimpt. Andere koplamp klaar gemaakt (uit de voorraad) en een GPS kilometerteller erin gemonteerd. De kabel weg tussen teller en versnellingsbak en daar een geprint TPU-plugje met ontluchting in gestopt.

Verder had ik nog een Ali Express special in de bestellingen die vandaag geleverd werd. Een nep KOSO tellertje met vier functies. Temperatuur via een opnemer onder de bougie, tijd, toerental (via een draadje om de bougies gewikkeld) en de accuspanning. Wat een lol voor twintig euro

https://nl.aliexpress.com/item/10050072 ... ry_from%3A
IMG_20241114_152456010_HDR.jpg
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Gebruikersavatar
Nejra
Berichten: 1531
Lid geworden op: 23 mei 2011, 13:09

Re: Mijn chang

Bericht door Nejra »

Hè bah, wat modern ;) :mrgreen: :slaan:

:toost:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R

:toost:
Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 4509
Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58

Re: Mijn chang

Bericht door Benno van Ham »

Op een chinees kan dat gewoon. Rijdende Ali commercial
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Plaats reactie