Tips voor nieuwe/andere carburateurs?

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Harold Schuil

Tips voor nieuwe/andere carburateurs?

Bericht door Harold Schuil »

Ik ben op zoek naar nieuwe - of in ieder geval andere - carburateurs voor mijn MT11.
Op internet zie ik heel veel aanbod, maar ik heb geen idee welke te kiezen...
Iemand tips?
Benno van Ham

Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?

Bericht door Benno van Ham »

Op een dnepr kopklepper zou ik afhankelijk van het type koppen (oud of nieuw) kiezen voor een K68, al dan niet met verloopjes. OP oudere koppen met de draadeinden voor de carburatie verticaal is een verloop nodig om ze pas te krijgen. OP nieuwere koppen met horizontale draadeinden past de K68 direct. Dit is een redelijke carburateur voor weinig geld die goed verkrijgbaar is. Waak een beetje voor de allergoedkoopste chinese namaak, die hebben wat kuren.

er is genoeg anders mogelijk maar dit type werkt gewoon redelijk goed. Hoofdsproeier eventueel vergroten naar een 120 voor Nederlandse toepassingen op een Dnepr maar dat is alles.
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Harold Schuil

Bericht door Harold Schuil »

Ok, dank.
Wat is een redelijke prijs?
Zie ze nu voor 70 tot 80 euro online.
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

die zullen wel redelijk zijn maar het blijft een beetje een gok met chinees spul. Ik heb er twee keer geluk mee gehad maar ook wel eens pech.

De heel goedkope moet je uit de buurt blijven in ieder geval.

Je kunt ook zoeken naar duurdere merken als dellorto etc. maar koop dan wel een passend gemaakte set en ga niet zelf klooien, er zijn teveel mogelijkheden qua configuratie om als leek uit te komen.

Dit soort conversieplaatjes voor oude koppen

https://www.rolpa.nl/a-56297687/brandst ... escription
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
nicolai

Bericht door nicolai »

Ik zou wat meer geld uitgeven aan carburateurs, koop goede en geen Chineese zooi, doe het niet.
Koop iets Duits of Italiaanse makelij en ja dat is niet goedkoop maar bespaar jezelf de ellende.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
JohanvR

Bericht door JohanvR »

Hoi Harold,

Ik heb er bij mijn mt11 dellorto opgezet met rubber spruitstukken maar die gingen na 3000 km scheuren en moest de steek van de gaten iets aanpassen om ze er op te krijgen en ik heb ze speciaal gekocht voor de mt11 (was een tegenvaller). Nu heb ik een alu flens op de dellorto`s gezet waar ik een gaatje met m5 heb ingemaakt voor het synchroon zetten van de carburateurs.

Groetjes en succes,
Johan van Rootselaar.
Plaats reactie