Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2020, 22:48
Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Ik ben op zoek naar nieuwe - of in ieder geval andere - carburateurs voor mijn MT11.
Op internet zie ik heel veel aanbod, maar ik heb geen idee welke te kiezen...
Iemand tips?
Op internet zie ik heel veel aanbod, maar ik heb geen idee welke te kiezen...
Iemand tips?
- Benno van Ham
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Op een dnepr kopklepper zou ik afhankelijk van het type koppen (oud of nieuw) kiezen voor een K68, al dan niet met verloopjes. OP oudere koppen met de draadeinden voor de carburatie verticaal is een verloop nodig om ze pas te krijgen. OP nieuwere koppen met horizontale draadeinden past de K68 direct. Dit is een redelijke carburateur voor weinig geld die goed verkrijgbaar is. Waak een beetje voor de allergoedkoopste chinese namaak, die hebben wat kuren.
er is genoeg anders mogelijk maar dit type werkt gewoon redelijk goed. Hoofdsproeier eventueel vergroten naar een 120 voor Nederlandse toepassingen op een Dnepr maar dat is alles.
er is genoeg anders mogelijk maar dit type werkt gewoon redelijk goed. Hoofdsproeier eventueel vergroten naar een 120 voor Nederlandse toepassingen op een Dnepr maar dat is alles.
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2020, 22:48
Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Ok, dank.
Wat is een redelijke prijs?
Zie ze nu voor 70 tot 80 euro online.
Wat is een redelijke prijs?
Zie ze nu voor 70 tot 80 euro online.
- Benno van Ham
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 15 mei 2004, 23:58
Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
die zullen wel redelijk zijn maar het blijft een beetje een gok met chinees spul. Ik heb er twee keer geluk mee gehad maar ook wel eens pech.
De heel goedkope moet je uit de buurt blijven in ieder geval.
Je kunt ook zoeken naar duurdere merken als dellorto etc. maar koop dan wel een passend gemaakte set en ga niet zelf klooien, er zijn teveel mogelijkheden qua configuratie om als leek uit te komen.
Dit soort conversieplaatjes voor oude koppen
https://www.rolpa.nl/a-56297687/brandst ... escription
De heel goedkope moet je uit de buurt blijven in ieder geval.
Je kunt ook zoeken naar duurdere merken als dellorto etc. maar koop dan wel een passend gemaakte set en ga niet zelf klooien, er zijn teveel mogelijkheden qua configuratie om als leek uit te komen.
Dit soort conversieplaatjes voor oude koppen
https://www.rolpa.nl/a-56297687/brandst ... escription
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Ik zou wat meer geld uitgeven aan carburateurs, koop goede en geen Chineese zooi, doe het niet.
Koop iets Duits of Italiaanse makelij en ja dat is niet goedkoop maar bespaar jezelf de ellende.
Koop iets Duits of Italiaanse makelij en ja dat is niet goedkoop maar bespaar jezelf de ellende.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
Re: Tips voor nieuwe/andere carburateurs?
Hoi Harold,
Ik heb er bij mijn mt11 dellorto opgezet met rubber spruitstukken maar die gingen na 3000 km scheuren en moest de steek van de gaten iets aanpassen om ze er op te krijgen en ik heb ze speciaal gekocht voor de mt11 (was een tegenvaller). Nu heb ik een alu flens op de dellorto`s gezet waar ik een gaatje met m5 heb ingemaakt voor het synchroon zetten van de carburateurs.
Groetjes en succes,
Johan van Rootselaar.
Ik heb er bij mijn mt11 dellorto opgezet met rubber spruitstukken maar die gingen na 3000 km scheuren en moest de steek van de gaten iets aanpassen om ze er op te krijgen en ik heb ze speciaal gekocht voor de mt11 (was een tegenvaller). Nu heb ik een alu flens op de dellorto`s gezet waar ik een gaatje met m5 heb ingemaakt voor het synchroon zetten van de carburateurs.
Groetjes en succes,
Johan van Rootselaar.