Mooi weer om een Rus uit te laten
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
Re: Mooi weer om een Rus uit te laten
Nog geen reactie gezien mbt de elektronische ontsteking?
vanavond, voor de bui uit:

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Gisteren een stukje gereden richting een groot parkeerterrein, zodat onze dochter eens in de bak kon zitten. Altijd als de garage open gaat zit ze direct in de bak. Stukje gereden ze moest er wel even aan wennen haha. Bij terugkomst in de garage breekt de benzine filter af... deze was keihard geworden ik vermoed door het E10 gebeuren.

- Benno van Ham
die filters gewoon lekker weg laten. Ik hoor eigenlijk nooit positieve verhalen over die dingen en vaak hebben ze teveel weerstand voor een pomploos systeem.
Tank een keer goed spoelen, kijken of er niet veel roest in zit en rijden maar.
Benno
Benno
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Heb die filters er al jaren niet meer tussen zitten . Geert.Benno van Ham schreef: ↑18 jul 2023, 14:42 die filters gewoon lekker weg laten. Ik hoor eigenlijk nooit positieve verhalen over die dingen en vaak hebben ze teveel weerstand voor een pomploos systeem.
Benno
De tank is niet meer 100%, hier en daar zit er wel eens wat tussen. Vandaar dat ik toch liever filters er tussen heb. Wat tanken jullie 95 E10 of 98 E5?Benno van Ham schreef: ↑18 jul 2023, 14:42 die filters gewoon lekker weg laten. Ik hoor eigenlijk nooit positieve verhalen over die dingen en vaak hebben ze teveel weerstand voor een pomploos systeem.
Benno
Een tijdje geleden heb ik al eens nieuwe filters meetbesteld van Jan, deze zijn deels uit metaal. Ik denk dat deze het langer vol houden.
Als je regelmatig rijdt pruimt een Rus prima E10. verwacht je meer dan een maand of 2,5 a 3 met een tank benzine te doen dan kun je beter aan de E5 ivm veroudering. Verder niet al te krampachtig over doen.
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

E10 zorgt er meestal voor dat alles zacht word en dan gaat het meestal om rubber. Mijn Honda benzinefilter op mijn 21 jaar oude motor heeft er geen problemen mee maar word wel zo eens in de 5 jaar vervangen.
Het is een tikje vochtig de laatste dagen....
En dat is geen reden om de "Rus" thuis te laten

Blijkbaar denken mijn Rus=loze collega's daar trouwens anders over, want dit is de motorstalling en de gebruikelijke 15-20 motoren schittert de laatste dagen nogal door afwezigheid
En dat is geen reden om de "Rus" thuis te laten

Blijkbaar denken mijn Rus=loze collega's daar trouwens anders over, want dit is de motorstalling en de gebruikelijke 15-20 motoren schittert de laatste dagen nogal door afwezigheid

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- Benno van Ham
vakantie zit er weer op zo te zien en het harde werken mag weer beginnen
Benno
Hard werken of niet... vanmiddag was het weer prima weer voor het uitlaten van een span

Functioneel naar Gouda om iets op te halen. Inclusief stukje snelweg

Functioneel naar Gouda om iets op te halen. Inclusief stukje snelweg

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Voor de buien was het prima weer om een span uit te laten. Met tussenstop bij een zeker clublid om wat onderdelen op te pikken (en iets met koffie en een praatje en zo te doen
)

Net te laat terug om het droog te houden, maar als span opgewacht worden door al je garagehok-genoten maakt veel goed

Net te laat terug om het droog te houden, maar als span opgewacht worden door al je garagehok-genoten maakt veel goed

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Vandaag met de K750 op bezoek geweest bij het Gilera-museum. Weinig "Rus" uiteraard, maar een kniesoor die daar op let:

Deden ze daar trouwens ook niet. Alles wat oud is en een mens blij van wordt vonden ze leuk.
Leuk museum. Genoeg te zien en mooi verzorgd. Enthousiaste mensen. Aanrader:

Inclusief zijspannen:

en licht spul uit de "rijwiel met hulpmotor" hoek:

Deden ze daar trouwens ook niet. Alles wat oud is en een mens blij van wordt vonden ze leuk.

Leuk museum. Genoeg te zien en mooi verzorgd. Enthousiaste mensen. Aanrader:

Inclusief zijspannen:

en licht spul uit de "rijwiel met hulpmotor" hoek:

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

He Frank wat voor een ontsteking was het nou ?? Herhaal de vraag even voor een medelid van de club 

M72 1960, Anouschka, solo.
M72 1961, Natasja, met span.
M72 1954, Tonya, met span, bijna klaar.
Project X
BMW R65 caferacer 1980.
Wildstar 1600 custom.
koekblik en een fiets
M72 1961, Natasja, met span.
M72 1954, Tonya, met span, bijna klaar.
Project X
BMW R65 caferacer 1980.
Wildstar 1600 custom.
koekblik en een fiets
Veel te mooi weer om de K750 thuis te laten...

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Even wat klapstoeltjes via de (prive) pont terugbrengen 

Ah, functioneel spangebruik.. 

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Ik knikker er 'preventief' altijd e5 in.Racer schreef: ↑19 jul 2023, 07:33De tank is niet meer 100%, hier en daar zit er wel eens wat tussen. Vandaar dat ik toch liever filters er tussen heb. Wat tanken jullie 95 E10 of 98 E5?Benno van Ham schreef: ↑18 jul 2023, 14:42 die filters gewoon lekker weg laten. Ik hoor eigenlijk nooit positieve verhalen over die dingen en vaak hebben ze teveel weerstand voor een pomploos systeem.
Benno
Een tijdje geleden heb ik al eens nieuwe filters meetbesteld van Jan, deze zijn deels uit metaal. Ik denk dat deze het langer vol houden.
Dnepr MT9 + Yamaha Tracer 900
Gisteren even een kleine tour gemaakt. Zolang ik de gaskraan niet helemaal door draai loopt de motor perfect. Kruissnelheid 75 tot 80 km/h.
Wel weer even reminder gehad dat het zijspan rijden toch net iets anders is dan een solo motor. In een bocht naar rechts die door draait ( 120 graden ) kwam de bak toch even omhoog. Blij dat ik al niet zo hard reed

Wel weer even reminder gehad dat het zijspan rijden toch net iets anders is dan een solo motor. In een bocht naar rechts die door draait ( 120 graden ) kwam de bak toch even omhoog. Blij dat ik al niet zo hard reed

Ik niet. Beide Russen lopen (gek genoeg) mooier op E10. Kanttekening is wel dat ik dusdanig regelmatig rijd dat benzine nooit langer dan een maand in de tank blijft zitten. Verder ben ik het eens met Benno. Er zitten al gaasfilters in de carburateurs en de kraan + een waterafscheider. Als je die netjes schoon houdt is een extra filter alleen maar weerstand in de brandstofvoorziening die problemen kan geven.dropje73 schreef: ↑15 sep 2023, 11:23Ik knikker er 'preventief' altijd e5 in.Racer schreef: ↑19 jul 2023, 07:33De tank is niet meer 100%, hier en daar zit er wel eens wat tussen. Vandaar dat ik toch liever filters er tussen heb. Wat tanken jullie 95 E10 of 98 E5?Benno van Ham schreef: ↑18 jul 2023, 14:42 die filters gewoon lekker weg laten. Ik hoor eigenlijk nooit positieve verhalen over die dingen en vaak hebben ze teveel weerstand voor een pomploos systeem.
Benno
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

Aangezien ik niet regelmatig rijd, heb ik er nu ook E5 in gedaan.

Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R

- KMZ K750 - solo
- BMW R1150R