Een plaats waar liefhebbers van Russische en chinese motoren hun traantjes kunnen wegpinken en met elkaar informatie uit wisselen over onze ijzeren paarden
De heenweg gaat voor mij een groot gedeelte over de N201 - Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht tot afslag Overmeer en dan verder naar Ankeveen.
Dat is een ritje van 41 Km met ergens een koffie pauze doe ik er dan +/- een uurtje over.
Hoop wel dat het weer een beetje mee zit.
Kon er maar even zijn met Lotje maar het was gezellig druk en er werd alom gesleuteld. Ga er vanuit dat het allemaal goed gaat komen bij iedereen.
Robert, bedankt voor de tank. Dat is een mooi reserveexemplaar voor Olga.
groeten,
Benno van Ham
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Dank jullie allemaal voor de tips en hulp. Het was leuk om jullie te ontmoeten! Volgende keer weer. Ik sleutel wel vaker maar nu was ik wel wat aan het rommelen. Remmetje erop remmetje eraf… maar het was het waard! Remmen doet ie nu eindelijk. En Mario, bedankt voor de ruimte!
Ook weer thuis.
Ik vond het bovenal gezellig.
Iedereen bedankt en een bijzonder bedankje voor Mario voor het ter beschikking stellen van ruimte, gereedschap en het regelen van de lunch. @Benno : leuk dat je er toch even was en @MartinusB : niemand heeft gezegd dag het efficiënt moet, dus volgende keer beter!
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Royal Enfield Himalayan
- BMW R1150R
Remmetje eraf en rammetje erop. Bij mij was het wieletje eraf en willetje erop...x3 Veel maakt het afstellen van de speling (tnx Rob! ) met de trillingen niet uit. Wel kreeg ik nog de tip: doe tijdens het rijden je gas dicht en koppeling intrekken. Dat gedaan en dan houdt het trillen grotendeels op. Dus lijkt het dat het niet zit in de licht hobbelende aandrijflijn maar eerder jn de motor (of v bak?).
Ik weet niet wat jullie allemaal gecheckt hebben natuurlijk, kruiskoppeling in fase etc.
Als het met gas dicht en koppeling in weg is dan komt het uit de aandrijving. Afremmend op de motor voel je dan meer of minder trillingen ?
Door de aandrijfkracht weg te halen blijft alleen het rollend gedeelte over, dat is normaal. Echter vaak voel je trillingen ook omdat er vermogen op de aandrijflijn gebracht wordt en er iets niet lekker meedraait in die lijn, kan een kruiskoppeling zijn die niet netjes rond is of versleten of verkeerd gemonteerd is. Kan een kromme aandrijfas zijn, kan de UItgaande vork van de versnellingsbak zijn, is die goed? Kun je allemaal trillingen van krijgen.
@rob, wat hebben jullie allemaal wel gecheckt behalve het zijspanwiel waar ik jullie mee bezig zag
@Marc, misschien ben je toch te kritisch over de trillingen die je voelt en zijn ze toch echt als normaal te classificeren
Benno
Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011