Alu carterpan

Hier kun je advertenties kwijt voor spullen waar naar op zoek bent.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
Catweazle

Alu carterpan

Bericht door Catweazle »

Hallo allemaal, is er iemand die een Alu carterpan MT11-16 voor me te koop heeft ??

Ben van het padje af, nu aan het sleutelen aan een kopklepper, projectje motorblok MT11-16. :mrgreen:
Er zit een stalen pannetje onder die lekt als een achterlijke, zal de pakking wel zijn maar wil liever wat meer carterinhoud!

Wat zijn de verschillen eigenlijk tussen de 2 ?
Alleen de cardan met voor de MT16 aandrijving zijspan of zijn er ook motorische verschillen ?

grtz John
M72 1960, Anouschka, solo.
M72 1961, Natasja, met span.
M72 1954, Tonya, met span, bijna klaar.
Project X
BMW R65 caferacer 1980.
Wildstar 1600 custom.
koekblik en een fiets
Benno van Ham

Re: Alu carterpan

Bericht door Benno van Ham »

Originele pannetjes heb ik nog wel wat liggen, diepere pannen niet. Heel veel scheelt het niet hoor, 0,75 liter ongeveer en echt nodig is het op een kopklepper ook niet. Om het echt goed te laten werken moet je ook de aanzuigbuis verleggen/verlengen naar achteraan, onderin je carter. Doe je dit niet dan maak je geen gebruik van de extra olie.

Motorisch zijn er geen of amper verschillen. De versnellingsbak kan iets anders zijn met een andere 1e versnelling 9-10 tanden op de primaire as maar dat kan ook bij oudere bakken geweest zijn en niet specifiek mt16.

Achtervork en aandrijving is natuurlijk wel anders
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Frank65

Re: Alu carterpan

Bericht door Frank65 »

Ik heb eens gelezen dat een diepere carterpan een broodje aap verhaal is. Haalt helemaal niks extra uit.

Olie wordt net zo heet, duurt alleen iets langer en de werking is exact hetzelfde, olie smeert namelijk niet beter als je er meer van neemt.

Enige verschil is dat die duur is en er iemand geld aan verdiend.

Ik zou een originele nemen en een kurkpakking met aan beide zijden vloeibare pakking monteren.
En regelmatig de olie peilen.
Plaats reactie