Groep op FB

Algemene vragen en antwoorden

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
grc3030

Groep op FB

Bericht door grc3030 »

Hallo mensen,

Ik zat mij van de week af te vragen waarom er geen Nederlandse Ura/Dnepr-groep op FB te vinden is. Ikzelf zit bijde BMW K-club, en zie daar wel leuke dingen voorbij komen. Omdat ik toch wel vaak in diverse groepen op FB zit, heb ik zelf maar een groep aangemaakt als experiment. Groep is te vinden op:
https://www.facebook.com/groups/1562612317531527 en ik heb hem Dnepr, Ural, en andere Oostblokmotoren.
Misschien wordt het wel wat.
Zooi is mooi, meuk is leuk.
geert

Re: Groep op FB

Bericht door geert »

grc3030 schreef: 14 okt 2022, 18:22 Hallo mensen,

Ik zat mij van de week af te vragen waarom er geen Nederlandse Ura/Dnepr-groep op FB te vinden is. Ikzelf zit bijde BMW K-club, en zie daar wel leuke dingen voorbij komen. Omdat ik toch wel vaak in diverse groepen op FB zit, heb ik zelf maar een groep aangemaakt als experiment. Groep is te vinden op:
https://www.facebook.com/groups/1562612317531527 en ik heb hem Dnepr, Ural, en andere Oostblokmotoren.
Misschien wordt het wel wat.
Er is toch de side van Pieter de Haan op FB Groet Geert
Benno van Ham

Bericht door Benno van Ham »

Vanuit de club hebben we dit nooit als noodzaak gezien. Natuurlijk is het leuk om dingen met elkaar te delen maar helaas worden er ook mindere zaken op die manier gedeeld. Als UDCN hebben we de website waar informatie voor de leden staat en het forum waar we ook als archief veel technische kennis met elkaar delen. We hebben helaas in het verleden een paar keer bezoekers gehad op evenementen die niet echt in het bestaande clubje thuishoren en dat willen we op deze manier voorkomen. Voor onze evenementen moet je dus of lid zijn of beter geinformeerd door bekenden. Of dit de goede, beste keuze is weet ik niet maar het is een keuze die we als UDCN bestuur al jaren geleden hebben gemaakt.

Natuurlijk zou een groep op een Social Media bron iets kunnen toevoegen maar welke dan, moet je dan gaan Facebooken, instagrammen, Telegrammen, reditten etc... Noem ze maar op, er zijn legio opties te vinden. We willen bv. ook niet zomaar publiek alle informatie van de club met elkaar delen. Lokaties van treffens, evenementen etc. zijn vaak dingen die we niet zomaar breed gedeeld willen zien.

Zolang een FB-groep niet pretendeert het officiele orgaan van de UDCN te zijn hebben we er geen moeite mee als iemand een pagina voor liefhebbers van.. wil maken maar er zijn er ook al zo veel dat je jezelf moet afvragen hoeveel het toevoegt.

Vanuit mijn eigen achtergrond als steunpunt heb ik door de jaren al heel wat ellende zien langskomen van You-tube Certified Prutsers. Goed bedoelende hobbyisten delen informatie met elkaar, dit gebeurd op FB achtige omgevingen en ineens is iedereen een expert. Er staat best goede informatie maar ook een hoop gepruts. Als het dan echt niet meer lukt dan is het Oostblok troep en gaat het ding eruit OF wordt er een steunpunt gebeld. Ik kijk zelf wel eens mee op de diverse pagina, probeer me wat afzijdig te houden maar als er echt verkeerde adviezen worden gegeven ga ik me er vaak wel even mee bemoeien.

Hopelijk krijg je nog wat meer input op je vraag, misschien roept het genoeg vragen op om ook ons, als bestuursleden, ervan te overtuigen dat we iets aan ons standpunt moeten veranderen.

Benno van Ham
UDCN
Benno

Diverse motoren en spannen : Dnepr MT16 1993, BMWK1200RS-EML Speed 1997, Dnepr K-750 project, Tula 1958, BMW R1200RT 2011
Racer

Bericht door Racer »

Heb niet eens Facebook haha 🤭

Merk wel dat het op veel kanalen 2 kanten op kan gaan. Vooral als mensen iets proberen uit te leggen of vragen hebben. Dan heb je een groep die is positief er over en steunt zulke dingen. En je hebt een groep die weten het altijd beter en kraken alles af.

Persoonlijk denk ik dat het voor de bekendheid van de club wel positief is. Echter iemand die een Ural of Dnepr rijd die vind het forum en club toch altijd wel. Want zo groot is het wereldje niet.
grc3030

Bericht door grc3030 »

Het gaat in de groep niet alleen over Ural en Dnepr, maar ook over andere merken uit de voormalige Oostbloklanden. Want voor die fietsen is er ook weinig te vinden, maar beleefd een Jawa-, MZ- of CZ-rijder net zoveel plezier aan zijn of haar motor. En ook de Chang-Jiang-rijder blijft welkom. Want wat ik wel zie, het zijn vaak liefhebbers, sleutelen vaak en lopen ook tegen dezelfde dingen aan als de sleutelaars van Ural en Dnepr. Het gaat er in de groep erom om van elkaar spullen te genieten, kennis uit te wisselen, en misschien komt er wel een ontmoeting uit.

mvg Frans
Zooi is mooi, meuk is leuk.
Plaats reactie