Blauwtje K100rs

OP veler verzoek een stukje toegevoegd om onze weigerachtige Duitse broertjes te helpen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben die inmiddels net zo'n humeur als de russen gekregen OF is het dan toch besmettelijk

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
nicolai

Blauwtje K100rs

Bericht door nicolai »

Blauwtje startte vandaag zonder al te grote problemen na een half jaar buiten op straat.
Natuurlijk de accu even opladen en gaan maar na de eerste bocht ging ik zowat op mijn bek.
Oja ook de banden maar ff oppompen voortaan, aan de voorkant zit zo'n mooi controle dopje.
Lijkt wellicht handig en veilig maar de zooi loopt gewoon langzaam leeg en vervangen voor een ouderwets dopje
Blauwtje is geen ene reet meer waard en 35 jaar oud maar doet prima dienst hoewel ik er nooit mee rij en daar zit het probleem.
Ben eens gaan kijken wat zo'n ding oplevert? als je geluk hebt nog € 500,- tot mijn zoon zich aanbood om hem aan barrels te rijden.
Neem hem dan maar mee om op te oefenen, je kunt er ook mee naar Spanje en verder maar of dat mag zonder rijbewijs?
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)
nicolai

Re: Blauwtje K100rs

Bericht door nicolai »

leuke film en een handige tip om te voorkomen dat het vet van de achteras cardan op tunnelt.
Zij spuiten siliconenkit in de holle schacht om uitdroging te voorkomen.
https://youtu.be/bI5mkHe-p0I
nicolai

Bericht door nicolai »

Blauwtje is te koop voor een Udcn lid of liefhebber.
K100RS 1983 en mankeert technisch niets maar heeft gebruikssporen (altijd van een oud vrouwtje geweest)
99.000km en staat op marktplaats voor €1200,- nieuwe banden remschoenen accu cardan ingevet
Eigenlijk zou ik er iemand blij mee willen maken, de prijs is onderhandelbaar, zeker voor leden.
Je hebt dan voor een prikkie een motor waar je zo mee naar Spanje rijd en terug.
nicolai

Bericht door nicolai »

Blauwtje heb ik te pakken genomen en er een Rat-bike van gemaakt
En Blackie had ik laatst een reparatie aan en dan zoek je wel eens wat op.
https://youtu.be/ZJvsNXpBhk8
Plaats reactie