waarom 2 takten beter zijn!

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

ModeratorsCOLON Benno van Ham, Frank65, Nejra

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
espe
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON Zo Mei 02, 2010 22:11

waarom 2 takten beter zijn!

Bericht door espe »

Is volledig te zien op dit forum. Nauwelijks gevraag om onderdelen of verhalen over in tween gebroken motorblokken enzovoort, dit in tegenstelling tot het 4 takt gedeelte :lol: .
Nee, niets dan tevreden 2 takt gebruikers bij de club. Je zou bijna een 4 takt kopen alleen maar om iets te doen te hebben!! En dan spreek je elkaar tenminste nog eens op het forum.
Daarom dacht ik: ik start dit draadje zodat we met elkaar nog eens hardop kunnen zeggen waarom onze geliefde 2 takten nou zoveel beter zijn als hun Russische 4 takt tegenhangers.
Ik begin:
Wij halen uit 350CC evenveel en zelfs meer vermogen als een viertakt uit 750cc, met slechts een derde van de onderdelen.
Wie volgt :?:
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!
Gebruikers-avatar
YTKA
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON Za Aug 20, 2005 08:21

Bericht door YTKA »

Paarden breken ook niet in tweeën. En net zo als 2 takten stinken paarden ook. Daarnaast heb ik nooit gehoord dat je überhaupt onderdelen kan kopen voor een paard. Zolang een paard niet verwerkt is tot rookvlees hoef ik hem niet.

Het gaat om de evolutie. Hoe complexer de machine hoe groter de kans is dat een onderdeel faalt. Vroeger reden ze op paarden, later op twee tacten. Nu zij we over gegaan naar 4 takten. Hoewel een Ural kop of zijklepper aan het begin van de 4 act evolutie staat (onbetrouwbaar en een lichtelijk koolwaterstof aroma) bewijzen moderne 4 tacten dat betrouwbaarheid en efficiëntie toch echt samen gaan.

Mijn mening is dan ook. Of ga goed terug in de tijd en beweeg je voort op een paard (of mamoet) of wees moderner. 2 tact is net niet.
(Beter 1 Ural in de garage thuis dan 20 in Rusland)
Gebruikers-avatar
espe
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON Zo Mei 02, 2010 22:11

Bericht door espe »

A: Paarden en tweetakten ruiken lekker!
B: Viertakten waren er eerder, en zoals de mens van viervoeter is geevolueerd naar tweebenig schepsel, is ook de motor dit pad gevolgd.
C: Het is toch wel bedenkelijk dat de Ural of Dnepr al 50 jaar aan het begin van de 4takt evolutie (stil)staat!
D: Ik heb me rot gezocht naar een mamoet, maar helaas nergens meer te krijgen :(
E: Oh nee, dat was het..
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!
BUTTON_POST_REPLY