zuigerveren

Algemene vragen en antwoorden

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Plaats reactie
ronnieboy

zuigerveren

Bericht door ronnieboy »

hoihoi,

Ben mijn blokje langzaam weer aan t opbouwen, nieuwe lagers zitten er in, binnenkort weer ff verder met de cylinders er op zetten.
Vroeg me wel af of t raadzaam is om de zuigerveren meteen te vervangen. Overigens zitten deze er ook nog niet lang in, ca 1000 km denk ik, dus versleten zal niet aan de orde zijn. Maar ik heb nog een setje liggen en nu t toch open is........
Dus wat is wijsheid in het kader van if it ain't broke don't try to fix it??
Nejra

Re: zuigerveren

Bericht door Nejra »

Moeilijk te zeggen op afstand, maar puur op redenatie: in 1000 kilometer zijn Russische veren nog niet eens ingelopen. Als je de veren wisselt zou je voor het mooie ook de cilinders (weer) moeten (laten) honen ivm op elkaar inslijten van veren en cilinderwand... :roll:
Ik zou zeggen: Meet de slotspeling eens op. 2/10 millimeter is ongeveer waar je mee begint bij nieuwe veren. 3/10 a 4/10 zou in het huidige inloopstadium prima zijn. Minder mag, mits niet minder dan die 2/10e ivm de kans op vastlopen als de boel opwarmt
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.123-10 met span
- Kawasaki W650
- BMW R1150R

:toost:
ronnieboy

Re: zuigerveren

Bericht door ronnieboy »

ik ga eerst meten voordat ik de boel weer in elkaar zet, maar inderdaad ik verwacht niet dat t nodig is om ze te vervangen, hou de set wel als reserve, just in case, thanks
Plaats reactie